בעקבות ההחלטה לעזוב את האיחוד: דיוויד קמרון התפטר

ראש הממשלה הבריטי, שתמך בהישארות באיחוד האירופי: "המדינה צריכה הנהגה חדשה. רצון העם הבריטי הוא הנחיה שיש ליישם'' • 52% מאזרחי הממלכה קבעו: פרישה • יישאר כראש ממשלת מעבר במשך שלושה חודשים, עד לבחירות • ח"כ יוגב: "טוב לישראל. איחוד אירופאי המוחא כפיים לאבו מאזן המעליל עלינו עלילות דם, ראוי לו שייחלש"
נתן פרל
י"ח סיון התשע"ו / 24.06.2016 10:43

ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון התפטר הבוקר (שישי), בעקבות תוצאות משאל העם  בו קבעו האזרחים  כי המדינה תעזוב את האיחוד האירופי.

“העם הבריטי הצביע בעד עזיבת האיחוד האירופי ויש לכבד את רצון העם”, אמר קמרון בפתח ביתו, כשהוא מלווה ברעייתו. “רצון העם הבריטי הוא הנחיה שיש ליישם”.

”אני רוצה להבטיח לשווקים הבינלאומיים שהכלכלה הבריטית חזקה”, הוסיף קמרון. “לא יהיו שינויים מיידים עבור אזרחים בריטיים באירופה או עבור אזרחים אירופאים בבריטניה”.

קמרון הדגיש: “אני אוהב את המדינה הזו. היה לי הכבוד להנהיג אותה. אעשה הכל כדי שהיא תצליח”.

בעקבות ההודעה על התפטרותו, קמרון יישאר כראש ממשלת מעבר במשך שלושה חודשים, עד לקיום בחירות בבריטניה.

תוצאות המשאל הפתיעו, משום שלמרות כל התחזיות והסקרים האחרונים, רוב אזרחי בריטניה הצביעו בעד היפרדות מהאיחוד האירופי.

מספירת כל הקולות עולה כי 51.9% הצביעו בעד היפרדות מהיבשת, בעוד 48.1% הצביעו בעד הישארות.

ההשפעה  המידית של המהלך באה לביטוי בשערי הלירה שטרלינג, שצנחו לשפל של 31 שנים.

באסיה ובאירופה החל יום המסחר בצניחות שערים חדות, ובלונדון ובפריז בפרט ירדו הבורסות ב-8%.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הגיב להתפטרות ראש ממשלת בריטניה: “פרישתו של קמרון עצובה ומצערת אך מוכיחה כמה היה מנהיג אחראי והגון. ג’נטלמן אמיתי. זכיתי להכירו כמנהיג אופוזיציה שהפגין ידידות עמוקה לישראל וכך ‏פעל לאורך כל שנותיו כראש ממשלה, כאשר רק לאחרונה הוביל החלטה חשובה מאד כנגד תנועת ה-BDS בבריטניה״,

ח”כ ואל”מ במיל. מוטי יוגב הגיב על תוצאות ההצבעה: “הדרמה שהתחוללה הלילה בבריטניה, המבקשת את הלאומיות שלה ולא את האיחוד האירופאי – טובה לישראל.

“איחוד אירופאי המוחא כפיים לאבו מאזן המעליל עלינו עלילות דם, ראוי לו שייחלש ויתעסק בעצמו ובבעיותיו במקום ללחוץ את מדינת ישראל. היפרדותה של המעצמה בריטניה מהאיחוד האירופאי, דבר טוב לישראל”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות