התפילה המעורבת בכותל: עימותים בין רפורמים לחרדים • צפו בתיעוד

'תפילת הנקמה' של הרפורמים ברחבת הכותל התנהלה תחת אבטחה כבדה, כאשר מולם התייצבו עשרות מוחים חרדים - ובמקום התפתחו עימותים • צעיר חרדי עוכב לחקירה • הגר"מ מאזוז: "ח"ו זה יגרום שהכותל המערבי יוחזר ביד הערבים, לכן מצווה להפגין נגד זה" • נתניהו: "יש כאלה שמעדיפים להכריז שיהודים אחרים הם רשעים או אינם יהודים"
חיים טוויל ויוסף גרינבוים
י' סיון התשע"ו / 16.06.2016 18:49

כמאה מחברי התנועה הרפורמית והקונסרבטיבית הגיעו אחר הצהרים (חמישי) אל הרחבה העליונה בכותל המערבי, והתפללו גברים ונשים יחד ללא מחיצה בין המתפללים למתפללות, עם חזנית עטופה בטלית.

אלא שהרפורמים נתקלו בעשרות חרדים ובחורי ישיבות שהגיעו כדי למחות נגד התפילה המתגרה, קראו קריאות, שרקו ושרו כדי לשבש את הביזיון הרפורמי.

כעבור זמן קצר החלו להתפתח במקום חיכוכים, עימותים מילוליים ודחיפות בין הצדדים.

צעיר חרדי אחד עוכב בידי בלשים לחקירה.

שוטרים ולוחמי משמר הגבול איבטחו את התפילה, אולם  עמדו מן הצד ולא חוצצים בין המתפללים למפגינים, כדי שלא להלהיט את הרוחות.

כותל, רפורמיםבאדיבות המצלם

הגר”מ מאזוז אמר על הפרובוקציה של הרפורמים: “הכותל המערבי קיים בידנו ברוך ה’ זה 49 שנים, נכנסנו לשנת ה-50 שנת היובל, ודווקא בשנה הזו, בשנה האחרונה, עומדים לעשות שמה הפרעות, מתפללים ומתפללות ביחד בתערובות, נגד התורה, נגד ההלכה, נגד כבוד המקום – זה כמו בית כנסת ועדיף מבית הכנסת.

“אנשים רוצים להחריב את העולם, ח”ו זה יגרום שהכותל המערבי יוחזר ביד הערבים, לכן מצווה להפגין נגד זה, בצורה אפשרית לבוא אלפים ורבבות, להפגין ולצעוק, שהכותל המערבי יישאר בקדושה שלו, ולא כל אחד יעשה בו מה שהוא חפץ”.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בעקבות האירועים בכותל: “בשעה שאנחנו ממשיכים במאמצינו להגיע לפתרון שיאפשר לכל יהודי להרגיש בבית בכותל המערבי, יש כאלה שהיו מעדיפים לחלק את עמנו ואף להכריז שיהודים אחרים הם רשעים או שאינם יהודים כלל. עלינו לדחות את הדברים והמעשים הלא ראויים הללו”.

חברי כנסת החרדים, מש”ס ויהדות התורה, שמרו על שתיקה רועמת, על אף שלרוב אינם מהססים להתבטא כנגד הרפורמים והקונסרבטיבים.

הרפורמים והקונסרבטיבים קיימו את ‘התפילה’ המעורבת, כ’נקמה’ על תפילתו של הראשל”צ הגרש”מ עמאר שלשום ברחבת ‘הכותל הרפורמי’.

 בשעות הבוקר קבע היועץ המשפטי של המשרד לענייני דת, עו”ד ישראל פת, כי אין בסמכותו של רב הכותל שמואל רבינוביץ’ למנוע תפילה מעורבת ברחבה העליונה של הכותל המערבי.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שיפנה לידידו הרב עמר
    16/06/2016 19:02
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. שגרם לכל המהומה כשהלך לנקר את עיניהם בכותל הדרומי…

  2. מספיקלראותההבדלבעדינות
    17/06/2016 15:19
    פרצופרשע
  3. מספיק לראות ההבדל בעדינות בין פרצופי ה… של מושמדי או הגויים היעני מגוירים של הפורמים , לבין העדינות של אפילו הלא כל כך יפים כביכול של אמוני שלומי ישר-א-ל..
    אבל ז ה מ ה שהם וחבורת הזבל של מרץ הרס האומה בעמ רוצים.
    אולי מחר הם יעשו בר מצוה לכלב שם וגם על זה ראש הממשלה הנתמך בידי פורמים וקונסרבים יגיד שיש כאלה שרוצים להגיד שאלו לא יהודים או רשעים.
    מה הם צדיקים?! כל החלאה בעם היהודי הכולרות האלו עשו. השמידו יותר מהגרמני את יהדות ארצות קלקול הברית{usa} !!!
    תנו לחיות לחיות בטח גם הצטרף אלהם, בטח מתאים . חיי בהמה .