בג”ץ דחה עתירה של ‘בצדק’ לבטל את התפילה המעורבת של הרפורמים בכותל

עמותת 'בצדק' הגישה עתירה דחופה לבג"צ, בדרישה לבטל את 'תפילת הנקמה' המעורבת שמתכננים התנועה הרפורמית והתנועה הקונסרבטיבית לקיים אחר הצהרים ברחבה העליונה של הכותל המערבי, אולם בג"ץ דחה את העתירה
יוסף גרינבוים
י' סיון התשע"ו / 16.06.2016 15:07

בג”ץ דחה אחר הצהרים (חמישי) עתירה שהגישה עמותת ‘בצדק’, בה דרשה לבטל את ‘תפילת הנקמה’ המעורבת שמתכננים התנועה הרפורמית והתנועה הקונסרבטיבית לקיים אחר הצהרים ברחבה העליונה של הכותל המערבי.

העמותה טענה בעתירה, כי הדבר נוגד את חוק המקומות הקדושים ואינו על פי ‘מנהג המקום’.

המשיבים בעתירה היו משטרת ישראל, שר הדתות, הרבנים הראשיים לישראל, התנועה המסורתית (קונסרבטיבית) בישראל, התנועה ליהדות מתקדמת (רפורמית) בישראל, וארגון נשות הכותל.

כפי שדווח בחרדים 10 הבוקר, הרפורמים והקונסרבטיבים יקיימו היום ‘תפילת מנחה’ מעורבת ללא מחיצה בין המתפללים למתפללות, עם חזנית עטופה בטלית, כ’נקמה’ על תפילתו של הראשל”צ הגרש”מ עמאר שלשום ברחבת ‘הכותל הרפורמי’.

העתירה מוגשת גם על רקע המכתב ששיגר היועץ המשפטי של המשרד לענייני דת, עו”ד ישראל פת, לרב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ’, בו קבע כי אין לו סמכות למנוע את תפילת הרפורמים הצפויה להתקיים ברחבה העליונה בכותל המערבי, ללא מחיצה בין גברים לנשים.

במכתב נאמר: “לאחר בדיקת הנושא, לאחר התייעצות עם הגורמים המשפטיים הרלוונטיים, ועל דעת היועץ המשפטי לממשלה, הגענו למסקנה, כי בנסיבות העניין, אין מקום להפעלת סמכותך, בהתאם לתקנות השמירה על מקומות קדושים ליהודים, ולמנוע תפילה מעורבת ברחבה העליונה של הכותל המערבי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נראה אותם עושים זאת במישגד
    17/06/2016 15:25
    בגצגימטריא....
  1. נרטה אותם מגיסים דרוזיות לצבא…. נראה אותם כופים שירות לאומי של ערבים לא בכפרים שלהם… או אפילו בכפרהםz….
    נרטה אותם מחיבים תפילה מעורבת במישגד באום אל פאחם… הרי זה זכותם לא?! ככה אנשי הריב ומדון אשה נידה שליח ציבור בעמ סוברים?! לא ?! פשוא יקראו לזה איסלם…או אסלה … מה זה משנה הכל אותו…
    אבל ליהודי אסור למלמל תפילה בהר הבית…..