חוק הטרור של שקד אושר בכנסת: איזה עונשים יקבלו כעת המחבלים?

מליאת הכנסת אישרה את חוק הטרור, ביוזמתה של השרה שקד, ברוב של 57 ח"כים מול 16 מתנגדים • החוק ירחיב באופן ניכר את סמכויות המדינה ואת הכלים שבידי רשויות אכיפת החוק במלחמתן בטרור ומחמיר את העונשים • השרה איילת שקד: "הכנסת ומדינת ישראל הפכו לחוד החנית העולמית של המלחמה בטרור"
נחמן גור
ט' סיון התשע"ו / 15.06.2016 19:42

חוק המאבק בטרור של שרת המשפטים איילת שקד אושר הערב (רביעי) סופית במליאת הכנסת, בקריאה שנייה ושלישית, ברוב של 57 ח”כים בעד ו-16 נגד.

חוק המאבק בטרור, שנחשב לגולת הכותרת בשורה של חוקים שהממשלה קידמה כדי להיאבק בגל הטרור, ירחיב באופן ניכר את סמכויות המדינה ואת הכלים שבידי רשויות אכיפת החוק במלחמתן בטרור, במימונו ובהפצתו.

החוק נועד להחליף את מרבית החוקים והפקודות המסדירים כיום את עבודת מערכת הביטחון למאבק בטרור. בהתאם לכך, במקביל לכניסתו לתוקף יבוטלו שני חוקים ושתי פקודות, ועשרות תקנות הגנה לשעת חירום שמרביתם עוד תוקנו בתקופת המנדט הבריטי.

החוק מפשר להגדיר ארגוני צדקה כ’ארגוני טרור’, אם נמצאת זיקה בין ארגון הצדקה לטרור, וקובע עונש גם למי שרק מביע הזדהות פומבית עם ארגון טרור.

השרה שקד אמרה לאחר אישור החוק: “הפיגועים באורלנדו ובתל אביב מראים יותר מתמיד שאין סיבה לטרור. יש תירוצים. רק בענישה הולמת ובהרתעה אפשר לנצח אותו. היום הכנסת ומדינת ישראל הפכו לחוד החנית העולמית של המלחמה בטרור. טרור מודל 2016 קיבל היום מענה מודל 2016”.

לפי החוק, העומד בראש הארגון, במישרין או בעקיפין, יהיה צפוי למאסר של 25 שנה. אם נגזר מאסר עולם על האסיר, לא ניתן יהיה לקצוב את העונש, אלא לאחר שריצה 15 שנה לפחות.

המבצע תפקיד ניהולי או פיקודי בארגון יהיה צפוי לעונש של עשר שנות מאסר, ואם הפעילות היא פלילית הענישה תוחמר לעד 15 שנות מאסר.

מי שעובר עבירת רכוש הקשורה לטרור יהיה צפוי לעונש של עשר שנות מאסר או קנס בגובה של פי 20 מהקנס הקבוע בחוק.

ענישה קלה יותר, של שלוש שנות מאסר, תחול על מי שעושה מעשה פומבי של הזדהות עם הארגון, כולל פרסום דברי שבח, תמיכה או אהדה, הנפת דגל, הצתה או פרסום של סמל, או הצגה, השמעה או פרסום של סיסמה או המנון.

ענישה דומה תחול על מי שלא מנע מעשה טרור. מי שיחזיק פרסום או ייתן שירות שקשור בפרסום חומרי הזדהות עם ארגון טרור יהיה צפוי לעונש של שנתיים מאסר.

עוד נקבע בחוק, כי העובר עבירת טרור שדינה מאסר עולם ולא נקבע לה עונש חובה – דינו יהיה 30 שנות מאסר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות