בהולנד מזועזעים: תיכוניסטים שרו בטקס הסיום “יחד נשרוף היהודים”

הרב הראשי להולנד הרב בנימין יעקובס פנה לרשויות לזהות ולהעניש תלמידי תיכון ששרו שיר על שריפת יהודים ש"בוערים טוב" בזמן טקס הסיום שלהם • הנהלת התיכון התנצלה - אך הרב יעקובס מבהיר: האנטישמיות גדלה והיהודים מתלוננים פחות
דוד ליבוביץ
ח' סיון התשע"ו / 14.06.2016 19:51

תלמידי תיכון בהולנד שרו שיר על שריפת יהודים בטקס הסיום שלהם.

התקרית, כך על פי סוכנות הידיעות JTA, התרחשה בזמן טקס הסיום של אלדה קולג’ בעיירה שחינדל, כ-110 ק”מ דרומית-מזרחית לאמסטרדם.

תרגום המילים של השיר האנטישמי הוא: “יחדיו נשרוף את היהודים, כי יהודים בוערים הכי טוב”. משפט זה הינו  חלק משיר שנשמע לא פעם בשנים האחרונות במשחקי כדורגל הקשורים לקבוצת אייאקס של אמסטרדם.

שחקני ואוהדי הקבוצה מכונים לפעמים “יהודים” – ואף מכנים את עצמם כך בגאווה – בגלל הנוכחות היהודית ההיסטורית בעיר, ובגלל הקשר בין מועדון אייאקס ליהודים.

תלמידי אלדה קולג’ ומארגני האירוע הביעו “התנצלות כנה” על האירוע, אך הרב בנימין יעקבס, רבה הראשי של הולנד, התעקש כי יש להעמיד לדין את המעורבים בגין “שיח שנאה”.

הרב יעקבס, ששוחח עם כתב סוכנות הידיעות JTA, הסביר כי היקפה הרחב של האנטישמיות גורם ליהודים להתלונן פחות.

לדבריו, ביתו באמרספורט הותקף חמש פעמים בשנים האחרונות, במיוחד בתקופות של מתיחות בין ישראל לשכנותיה.

הרב הראשי סיפר כי נאם בשבוע שעבר בטקס לזכר קורבנות שואה בעיירה ווחט, שם היה ממוקם מחנה מעצר נאצי. “רק לפני שש שנים הזדעזענו עמוקות כאשר שני צעירים צרחו ‘הייל היטלר’ בטקס זיכרון בווחט”, אמר. “אבל אם זה היה קורה היום, זה כבר לא היה מזעזע כל כך. זה קורה כל הזמן בהולנד, ועלינו להתייצב מול השינוי הזה בכנות, ולהילחם בו בחינוך ובעונשים חמורים למפרי החוק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות