המשטרה לא מצאה קליעים: בג”ץ קבע שגופת הנרצחת לא תנותח

משפחתה של אילנה נבעה הי"ד, שנרצחה בפיגוע במתחם שרונה בתל אביב, התנגדה לנתיחת גופתה • הדיון בבג"ץ נערך בעקבות עתירת המשטרה, על מנת לברר אם נבעה מתה מירי המחבלים או בנסיבות אחרות, מאחר שבגופה לא נמצאו קליעים • הדבר עשוי להשפיע על ההליך הפלילי נגד שני המחבלים
חיים טוויל
ד' סיון התשע"ו / 10.06.2016 09:04

בג”ץ הכריע הלילה (שישי) שלא לאפשר את נתיחת גופתה של אילנה נבעה הי”ד, בת 39, שנרצחה ביום רביעי בפיגוע הירי הרצחני במתחם שרונה שבתל אביב, יחד עם עוד שלושה הי”ד.

זאת חרף בקשת המשטרה והפרקליטות לבחון את נסיבות המוות, לאחר שמבדיקות שנעשו עלה כי בגופתה של אילנה הי”ד לא נמצאו סימני פגיעה של קליעים, ועל כן טענו במשטרה ובפרקליטות כי מותה לא נגרם מירי המחבלים – אלא ככל הנראה מדום לב.

יו”ר המחלקה המשפטית של זק”א דרור שוסהיים וגיא נוף, עורכי הדין שייצגו את המשפחה, מסרו כי כי בני המשפחה בכו מאושר כששמעו על החלטת בג”ץ, וכי הם אסירי תודה על הרגישות שגילה ועל כך שהסאגה נגמרה.

“יש רגע של נחמה בתוך הטרגדיה הנוראה הזו”, אמר קרוב משפחתה של אילנה הי”ד. “נותר יום אחד לשבת שבעה וכך בכוונתם לעשות”.

בשל הממצאים במשטרה ביקשו לבדוק האם אילנה, שהותירה אחריה בעל וארבע בנות, מתה מדום לב במהלך מנוסתה, אך בני משפחתה סרבו.

לקביעת סיבת המוות יש משמעות כפולה – הן בכל הקשור לקביעה האם היא נפגעת טרור והן לצורך כתבי האישום נגד המחבלים. ההחלטה בנושא עשויה לקבוע האם המחבלים יואשמו ברצח של ארבעה אזרחים או שלושה.

המשפחה ביקשה את עזרת ארגון זק”א למנוע את נתיחת גופת המנוחה.

רכז המחלקה המשפטית של זק”א מיכאל גוטווין יחד עם עו”ד גיא נוף מהמחלקה המשפטית ייצגו את המשפחה ועמדת זק”א בבית משפט השלום בתל אביב, השופט קיבל את עמדת זק”א ודחה את בקשת המשטרה והורה על שחרור הגופה למנוחת עולמים.

המשטרה לא ויתרה והגישה ערעור לבג”ץ, וטענה כי לא נמצאו קליעים בגופה וברצונם לבדוק את סיבת מותה.

יו”ר המחלקה המשפטית של זק”א עו”ד דרור שוסהיים שיצג את עמדת זק”א והמשפחה בבג”ץ הצליח אחרי דיון ארוך וסוער, שהתקיים אחרי חצות הלילה, להשיג ויתור נתיחה ולשמור על כבוד המת.

בג”צ קיבל את עמדת המשפחה וזק”א והורה למשטרה לשחרר מיידית את גופת המנוחה לקבורה.

רכז המחלקה המשפטית של זק”א מיכאל גוטווין אמר: “מדובר בפסק דין תקדימי שהרוגים כתוצאה מפיגוע אין צורך לנתחם ולבדוק את סיבת המוות. בית המשפט קמא והבג”צ קיבלו במלואה את עמדת המחלקה המשפטית של זק”א והורו על שחרור הגופה, המשפחה התחננה לערוך את הלוויתה כבר ביום חמישי ולמנוע את כאב המשפחה בשעה קשה זו. חבל שנוספו למשפחה עוד שעות מיותרות של כאב.

“אני משתומם מהסיפור כולו”, הוסיף פרקליט המשפחה. “ההתדיינות בטלה ולא חשובה. היא מתה כתוצאה מהפיגוע בוודאות. היא רק לא נפגעה מקליעים, מערכת בגופה כשלה בו במקום”.

הוא הוסיף: “הגיעו מחבלים עם כוונה לרצוח אנשים, הם גרמו לאירוע ובמהלכו היא מתה. זה רצח פר אקסלנס. יש לנו פה משפחה דתית שלא רוצה ולא מוכנה לנתיחה – מה יש לכפות?”

לדבריו, בני משפחתה של אילנה שבורים לחלוטין.

“הם התחננו לקבור אתמול את המנוחה, זה כל מה שהם ביקשו. הם שבו ואמרו – לא לקבור אותה הלילה זה כאילו פוקד אותם אסון שני. התחננו כל הזמן. התחננו בפני המשטרה שירחמו עליהם ויתנו להם לקבור אותה. אין לי טענות כלפי אף אחד, אבל אני כן מבקר את הקצב שבו מתקבלות ההחלטות וצריך לעשות את זה ברגישות. כולם שבורים ומרוסקים מהסיפור”.

נבעה הי”ד, אם לארבע בנות ותושבת תל אביב, הותירה אחריה בעל וזוג הורים.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אילנה עבדה בכול שקל בבני ברק ובמרכז הביצים בכיכר אדלר
    10/06/2016 09:35
    הנושרת מפתוחי חותם תל אביב
  1. היא הייתה אישה מיוחדת לב מיוחד תמיד דאגה לכל לקוח תמיד ידע לדאוג לילדים שקנו אצלה ממתקים קטנים ומשחיקם תמיד הייתה מחייכת אישה מושלמת
    תנחומים לבעלה היקר לבני המשפחה ה’ ייתן לכם כוח להתמודד
    ת.נ.צ.ב.ה. הי”ד

  2. מה זה משנה בכמה רציחות יאשימו אותם ?
    10/06/2016 11:47
    יוסי
  3. הרי ממילא הם ישוחררו עוד כמה שנים באיזה מחווה לאבו מאזן או לכל מחבל אחר.