קלינטון חגגה את ניצחונה: “הוכחנו שאין הישג שאי אפשר להשיג”

לאחר שהשיגה את מספר הצירים הדרושים, חגג הילארי קלינטון את ניצחונה: "הפעם הראשונה בתולדות ארצות הברית שאשה הפכה למועמדת של אחת משתי המפלגות לנשיאות" • ניצלה את ההזדמנות כדי לתקוף את דונלד טראמפ: "אינו יכול לכהן כנשיא ארצות הברית"
נתן פרל
ב' סיון התשע"ו / 08.06.2016 09:24

הילרי קלינטון הכריזה על עצמה הלילה (רביעי) כמעמדת הרשמית מטעם המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית. זאת לאחר שגרפה את מספר הצירים הדרוש להבטחת מועמדותה.

קלינטון זכתה באופן סופי במועמדות, לאחר שניצחה הלילה במרבית המדינות בהן התקיימה התמודדות – לעומת ניצחון אחד של ברני סנדרס בצפון דקוטה. טרם התקבלו תוצאות רשמיות לפריימריז שנערכו בקליפורניה, אולם מספירה חלקית של הקולות במדינה עולה כי קלינטון אכן מובילה במדינה הגדולה.

קלינטון קיבלה אמש גם טלפון מהנשיא האמריקני ברק אובמה שבירך אותה על ההישג. “הקמפיין ההיסטורי שלה היווה השראה למיליוני בני אדם”, נאמר בהודעה רשמית מטעם הבית הלבן.

קלינטון נשאה נאום ניצחון במטה שלה בברוקלין ואמרה: “השגנו אבן דרך. זו הפעם הראשונה בתולדות ארצות הברית שאשה הפכה למועמדת של אחת משתי המפלגות לנשיאות”.

“הוכחנו שאין הישג שאי אפשר להשיג או מחסום בלתי עביר”, הוסיפה קלינטון. “למדתי הרבה במסע הזה על הבעיות של אמריקה. רבים מכם מרגישים שאתם לבד, ואין לצדכם אף אחד. אבל יש לכם אותי”.

המועמדת גם בירכה את יריבה ברני סנדרס על הקמפיין ואמרה: “אל תטעו – מסע הבחירות והדיון שעורר סנדרס היה טוב הן למפלגה שלנו והן לאמריקה כולה”.

קלינטון ניצלה את ההזדמנות לתקוף את היריב הרפובליקני: “טראמפ אינו יכול לכהן כנשיא ארצות הברית. אנחנו, בניגוד גמור להשקפתו – מאמינים בבניית גשרים ולא בהצבת חומות. לא מדובר כאן בדמוקרטים נגד רפובליקנים – אלא בשאלה אם העם האמריקני יישאר מאחור”.

טראמפ מנגד תקף את קלינטון וטען כי היא ובעלה, הנשיא לשעבר – ניצלו את מעמדם הפוליטי כדי לצבור ממון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות