בגלל סיבה יוצאת דופן: שופט נמנע מלהרשיע חרדי שתקף רכב של ערבי

התביעה ביקשה להטיל עונש של מאסר על תנאי, מאחר והאיש בעל עבר פלילי קודם • הסנגור עו"ד איתמר בן גביר טען: הנאשם מתנדב בזק"א ומנהל עבודה במאפיה הצריך לשאת נשק - והרשעה תפגע בו • אלא שדווקא טיעון מוחץ אחר גרם לשופט לתת גזר דין יוצא דופן
חיים טוויל
ב' סיון התשע"ו / 08.06.2016 10:36

שופט בית משפט השלום בירושלים שמואל הרבסט נתן אתמול (שלישי) גזר דין יוצא דופן, בו נמנע מהרשעת אדם בעל עבר פלילי קודם, על מנת שהרשעה נוספת לא תפגע בילדת האומנה שאימצו הוא וביתו לפני כשנה.

בכתב אישום שהוגש לבית משפט השלום בעיר נטען, כי האיש תקף ופגע ברכבם של ארבעה ערבים, לאחר שפרץ עימות בכביש בינו לבינם.

בפסק הדין קבע השופט כי הנאשם לא תקף את הערבים, אך הזיק בזדון לרכבם בכך שבעט בגלגל רכבם והתנהג התנהגות לא ראויה.

התביעה ביקשה להטיל על הנאשם עונש של מאסר על תנאי, מאחר והוא בעל עבר פלילי קודם, אלא שפרקליטו  עו”ד איתמר בן גביר טען כי הרשעה תהווה במקרה זה נזק בלתי הפיך. הוא הגיש לבית המשפט מסמכים המלמדים כי הרשעה נוספת תפגע בהליך אומנה שהנאשם ורעייתו החלו, ולמעשה תפתח מחדש את שאלת נוכחות הילדה בביתם.

עו”ד בן גביר הוסיף כי המדובר במשפחה חרדית נורמטיבית, הנאשם מתנדב בזק”א ומנהל עבודה במאפיה הצריך לשאת נשק לצורך עבודתו – והרשעתו תפגע בו גם במובן זה.

בתחילת הדרך שירות המבחן המליץ על הרשעתו של האיש והשתת מאסר על תנאי, אך לבקשת הסנגור התיק חזר לשירות המבחן לבדיקה מחודשת, על רקע הטענה כי הילדה עשויה להילקח ממנו. ואכן, קצינת המבחן הודתה כי הרשעה פלילית תפתח מחדש את סוגיית ילדת האומנה.

בהחלטה יוצאת דופן החליט השופט להימנע מהרשעת הנאשם חרף עברו הפלילי הקודם. “הבה נשווה בנפשנו כי הבעיטה בצמיג מכוניתם של המתלוננים עשויה לגרום לקטינה זו להיעקר מביתם ומליבם של הנאשם ואשתו ולהתחיל מחדש במסע המפרך של בניית אמון ומציאות בית מתאים. האם נוכל לתאר את עוצמת הפגיעה במקרה דנן?”, כתב השופט.

הוא הוסיף: “אודה ללא היסוס כי מסיט אני את הנאשם ומניחו בקרן זווית, והקטינה, והיא בלבד, היא זו אשר ניצבת לנגד עיניי. הרשעתו היא הרשעתה, ענישתו היא ענישתה. הרשעתו משמעה מחיקת ‘אבא’ מאוצר המילים של קטינה זו”.

השופט הסביר כי פועלו של הנאשם בתחום האימוץ מוכיח כי טוב צרוף הניע אותו וכי הנאשם מודל 2016 אינו אותו נאשם שהיה לפני שנים רבות.

השופט בטיל עליו עונש של 180 שעות לתועלת הציבור וכן פיצוי על סך 200 ש”ח לכל אחד מהמתלוננים.

עו”ד איתמר בן גביר אמר בתגובה: “אין ספק שמדובר בהחלטה רגישה ויוצאת דופן, הרגישות שגילה השופט בעיקר כלפי בת ה 9 היא רגישות מדהימה המוכיחה שיש שופטים בירושלים.

“לא אחת יש לי ביקורת על מערכת המשפט, אך הפעם ראוי לציין את הפסיקה המוסיפה כבוד למערכת המשפט וכי השופט הרבסט לא רק מסר פסיקה אמיצה אלא כתב גזר דין חברתי שיש בו רגישות לחברה ובעיקר הליכה לקראתה של ילדה בת 9”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות