השריפות שאיימו על רמות ורוממה: ממדורות ל”ג בעומר ומשחקים באש

מחקירת השריפות שבוצעה על ידי אגף חקירות של כבאות והצלה ירושלים עולה: שריפת הענק שפרצה ביום חמישי בשכונת רמות ואיימה על בתי התושבים התפשטה כתוצאה ממדורת ל"ג בעומר שהודלקה באזור אסור להדלקה • השריפה שאיימה על בתי רוממה: כתוצאה מ"משחקים באש של בני נוער"
חיים טוויל
כ"ב אייר התשע"ו / 30.05.2016 14:52

שריפות הענק שהשתוללו בל”ג בעומר בסמוך לשכונת רמות, עמק הארזים ובשכונת רוממה בירושלים – שריפות שאיימו על בתי תושבים שחלקם פונו מבתיהם – פרצו כתוצאה ממדורות ל”ג בעומר וממשחקי אש של נערים.

מחקירת השריפות, שבוצעה על ידי צח”מ מאגף חקירות של כבאות והצלה ירושלים בפיקודו של טפסר/מ שמואל תורג׳מן  עולה כי השריפה באזור עמק הארזים החלה בעקבות הדלקת מדורת ל”ג בעומר, ערב השריפה, באזור האסור להדלקה בשיפולי היער, הנמצא מתחת לשכונת רמות ואי כיבוייה בסיום החגיגות.

מהחקירה עלה כי “בשעה 12:05 בקירוב, החלה לנשב באזור רוח צפונית מערבית בעוצמה של כ-15 קשר, דבר שליבה במהירות את רמץ המדורה והעפת גיצים בוערים לכל עבר. עקב כך פרצה שריפה בשדה קוצים סמוך.

“כתוצאה מהרוחות הערות, האש זינקה במהירות במעלה ההר ותפסה את צמרות העצים. לאחר מכן עקב חיגת רוח החלו להיווצר ‘ספוטים’ (-מוקדי כתם ובעירה נוספים) במקומות שונים בעמק הצבאים, וכך נוצרו מספר מוקדי בעירה עצמאים, שבסופו של דבר התלכדו לכדי שריפת ענק גדולה ששטפה את העמק והרכסים בכמה חזיתות אש”.

שריפה ברמות

על השריפה שאיימה על שכונת רוממה אומרים בכבאות האש: “תוך כדי פעולות כיבוי שריפת הענק באזור רמות ועמק הארזים, החלה להתפתח שריפה גדולה במורדות הואדי של שכונת רוממה, צפונית מערבית לשכונה.

“בחסות הרוחות והיובש, האש טיפסה במהירות עצומה במעלה הואדי והגיעה עד לפאתי הבתים והחצרות, דבר שהצריך פינוי חלקים נרחבים בשכונה”.

מחקירה ראשונית של שריפה זו עולה, כי ככל הנראה “משחקים באש של בני נוער בשכונה גרמו להצתת הואדי ולהתפתחות השריפה הגדולה, שאיימה על שלומם של תושבי רוממה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות