סקר: בעת חירום 54% מהאוכלוסייה מעדיפים לקבל מידע חיוני בווטסאפ

סקר מוכנות העורף לקראת שבוע החירום בישראל מגלה: כמה מההורים ישאירו את ילדיהם בבית בעת מלחמה וכמה יבחרו ללכת לעבודה? כמה לא יפנו מבתיהם? ואיפה מרגישים בטוחים יותר?
חיים טוויל
כ"א אייר התשע"ו / 29.05.2016 08:32

כ-85 אחוז מאזרחי ישראל לא יהיו מוכנים להתפנות מבתיהם במקרה של תקיפת טילים מאסיבית. כך עולה מסקר מיוחד של הרשות לחירום לאומי, לקראת ‘שבוע החירום הלאומי’ שמתחיל הבוקר.

במסגרת ‘שבוע החירום’ יתקיימו ימי עיון ותרגילים לבחינת שיתוף הפעולה בין גורמים החירום במדינה, במטרה להציף סוגיות משמעותיות ולשפר את רמת ההיערכות.

בסקר שערכה הרשות, באמצעות חברת הסקרים ‘שילוב’, נבדקו עמדות הציבור בנושאים שונים הקשורים להיערכות למצב חירום בעורף.

90% מהציבור בחר את המרחב או החדר בו ישהה בעת נפילת טילים. גילאי 50+ עשו זאת יותר מאחרים. שליש מהציבור הכין ציוד חלקי או מלא לשעת חירום, כאשר רק 9% דיווחו על הכנת הציוד באופן מלא.

רמת הידיעה לפעולות שיש לבצע היום כדי להיות מוכן למצב חירום בהתאם להנחיות פיקוד העורף גבוהה (43%) עד סבירה (42%). במקרה של מתקפת טילים, הציבור סבור כי הוא יודע מה לעשות במידה רבה (63%) עד סבירה (29%) ורק מיעוט מהציבור (8%) סבור כי רמת הידע נמוכה.

רמת הידיעה במקרה של רעידת אדמה קצת יותר נמוכה- במידה רבה (44%) עד סבירה (38%) ו- 18% יודעים מה לעשות במידה מועטה.

רק 25% מהציבור דיווח כי ירגיש בטוח במידה ותתרחש מתקפת טילים מסיבית על איזור מגוריו. לעומת 41% ציינו במידה מועטה/ כלל לא. תושבי הדרום ירגישו בטוחים יותר מתושבי הצפון – 33%.

33% מהאוכלוסייה דיווחו כי במידה ותהיה התקפת טילים מאסיבית על איזור מגוריהם הם ילכו לעבודה.

כשמדובר על הילדים: רק 9% מההורים לילדים ישלחו את הילדים למוסדות החינוך במקרה של התקפת טילים מסיבית.

14% דיווחו כי יתפנו מאיזור מגוריהם לאיזור אחר (בולט באיזור הצפון והשרון) ו- 40% ישארו במקום מגוריהם. מרבית המתפנים מעדיפים להתפנות לקרובי משפחה באיזור אחר. שיעור המציינים מקומות מאורגנים אחרים נמוך יחסית.

בשעת חירום, 54% מהאוכלוסייה מעדיפים לקבל מידע חיוני בוואטסאפ, ואחריהם בולטים אפליקציות יחודיות לשעת חירום ורשתות חברתיות. גילאי 30+ מעדיפים את הוואטסאפ יותר מאחרים, גילאי 50+ מעדיפים את המדיות הרגילות יותר מאחרים.

בעת חירום כ- 60% מהציבור מעדיפים לקבל מידע אמין ובדוק גם אם בעיכוב והשאר מעדיפים מידע מהיר גם במחיר של חוסר דיוק.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות