נתניהו: “אם לא היה מתבקש לוותר על משרדו – לא היה ‘משבר אמון'”

ראש הממשלה התייחס להתפטרותו של שר הביטחון והדף את הטענות לדם רע ביניהם: "השינוי בתיק נבע מהצורך להרחיב את הממשלה. אם לא היה מתבקש לעזוב את משרד הביטחון - לא היה מתפטר"
נחמן גור
י"ב אייר התשע"ו / 20.05.2016 15:33

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אחר הצהריים (שישי) להחלטתו הדרמטית של משה יעלון, הטוען כי חוסר האמון בו הוא שהוביל לפסק הזמן מהחיים הפוליטיים.והבהיר כי השינוי בתיק הביטחון הוא כורח מציאות פוליטית, ולא על רקע אישי.

נתניהו פתח בדברי תודה ואמר: “אני מצטער על החלטתו של בוגי יעלון. אני חושב שהוא היה צריך להמשיך להיות שותף מלא בהנהגת המדינה בתפקיד שר החוץ. אני מבקש להודות לו על שנות שירותו בצה”ל ובמערכת הביטחון. אני מעריך מאוד את שיתוף הפעולה בינינו, לילות כימים, למען ביטחון ישראל – כולל במבצע צוק איתן.

“השינוי בחלוקת התיקים לא נבע ממשבר אמון ביננו, הוא נבע מן הצורך להרחיב את הממשלה, וזאת כדי להביא יציבות למדינת ישראל מול אתגרים גדולים שלפניה.

“אני מניח שאם בוגי יעלון לא היה מתבקש לעזוב את משרד הביטחון ולעבור למשרד החוץ, לא היה מתפתח מה שהוא קורא משבר האמון ביננו – והוא לא היה מתפטר”.

נתניהו הוסיף: “עכשיו אני מבקש להבהיר: צה”ל הוא צבא מוסרי. הוא שומר והוא ימשיך לשמור על ערכי המוסר הגבוהים ביותר – ובראשם טוהר הנשק. אין ולא תהיה על כך שום מחלוקת. צה”ל הוא גם צבא העם, ואני איתן בדעתי שצריך להמשיך לשמור את צה”ל מחוץ לפוליטיקה. הניסיון להכניס את צה”ל ומפקדיו לוויכוח פוליטי הוא פסול, הוא מסוכן לדמוקרטיה. בדמוקרטיה הדרג הצבאי כפוף לדרג המדיני – ולא להיפך.

“הליכוד מאמין בדמוקרטיה. הליכוד הוא תנועה לאומית ליברלית, תנועה שמחויבת לשמור על ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. הליכוד מבטא את הזרם המרכזי בעם, וככזה הוא מחויב לביטחון המדינה ולחתירה לשלום.

“פניה של הממשלה לשלום. יש הזדמנויות בתחום המדיני, בייחוד בגלל התפתחויות מסוימות באזור שאני אישית שוקד עליהן ללא הרף. לכן עשיתי מאמץ גדול לצרף את המחנה הציוני לממשלה. על כן אני משאיר באופן הרציני ביותר את הדלת פתוחה להצטרפות זאת, הצטרפות שתעשה רק טוב למדינת ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות