המעריצים בטוחים: “הבחור העריק נתפס ונעצר כי השתלח ברבי אמנון”

תלמידו של רבי אמנון יצחק טוען בראיון שהעניק ל'קול ברמה': בחור הישיבה שנעצר באילת נענש בגלל שביזה את הרב • "הוא אחד מעשרות בחורים מאותה ישיבה שמחנכת את תלמידיה שלא להתייצב בלשכת הגיוס, ודווקא הוא לבדו נתפס" • "אני לא חוגג, אבל אנשים צריכים לדעת, שעוון ביזוי תלמידי חכמים הוא עוון גדול ונורא. זה העת לחשבון נפש"
דוד ליבוביץ
א' אייר התשע"ו / 08.05.2016 22:30

“בחור הישיבה שנעצר כעריק באילת, הקניט והתריס כנגד הרב אמנון יצחק ולכן נעצר” – כך טוענים תלמידיו של רבי אמנון. דברי של אחד התלמידים, שהתראיין בתחנת הרדיו ‘קול ברמה’, פורסמו באתר ‘שופר’ של הרב.

הנה תמליל הראיון:

מגיש: מתברר שהבחור ישיבה שנעצר בעיר אילת בשבוע שעבר הטריד את הרב אמנון יצחק, כך לפי מקורביו ותלמידיו. אנחנו רוצים לשוחח עם לוי ליאור מעודה, אחד מתלמידיו. שלום וערב טוב.

לוי ליאור מעודה: שלום וברכה.

מגיש: אז אתם לפתע מגלים שלאיש, או לבחור ליתר דיוק, יש רקע לא חיובי עם הרב אמנון יצחק – מה בדיוק קרה בין הבחור חזן אליכם?

לוי ליאור מעודה: נכון, זה בחור בשם משה חזן מישיבת ‘שערי תבונה’, שהיה מתקשר אלי לעתים תכופות ורצופות כדי להשתלח ברב אמנון יצחק בכל מיני נושאים שונים, ובשלב מסוים קלטתי שהבחור הזה לא באמת מחפש אמת, הוא מחפש לקנטר ולהשמיץ את הרב, והוא עוד אחד מתוך עשרות בחורים מאותה ישיבה, שמחנכת את תלמידיה שלא להתייצב בלשכת הגיוס – ודווקא הוא לבדו נתפס בבושת וקלון במועדון לילה באילת.

המגיש: לא לא בדיוק נתפס בקלון, בוא נדייק בפרטים: הוא לא נעצר במועדון לילה, טוען הנהג מונית שיצא משם.  זה דברים שעדיין נבדקים אבל בסדר, אני רוצה לשאול אותך במה למשל כשהוא מתקשר אליך כדי להטריד אותך על רקע בנוגע לרב אמנון יצחק? או אותך אישית – מה בדיוק נאמר שם?

לוי ליאור מעודה: לא, לא, אין לי שום עניין איתו אישית, אני גם לא מכיר אותו באופן אישית, אבל הוא פשוט הוא הופנה אלי על ידי כמה בחורים שהפנו אותו אלי ככתובת לענות…

בגלל שאתה מזוהה כתלמידו ומקורבו של הרב אמנון יצחק?

לוי ליאור מעודה: נכון מאוד. אני שומע את הרב אמנון יצחק מהיותי עלם קט מה שנקרא, ולכן זו הסיבה שמפנים אותו אלי, בגלל שפחות או יותר אני מתמצא בנושאים שהרב מדבר עליהם.

עכשיו אנחנו מדברים רק שהמאזינים יבינו על רקע הצהרת הבחירות שהיה בין שס לבין מפלגת ‘כח להשפיע’ נכון או ש…?

לוי ליאור מעודה: לאו דווקא, נושאים מגוונים.

תן לי דוגמא?

לוי ליאור מעודה: נושאים מגוונים, אייפון, אייפון שהרב מחזיק… כשרויות… כל מיני נושאים… הרכב שהרב מחזיק נושאים ממש מגוונים. כולל מערכת הבחירות האחרונה.

כן כן עכשיו אתה תגיד לי איך אתה יודע שזה הוא בעצם? הוא הודה?

לוי ליאור מעודה: יש לי בחור משת”פ בישיבה שהוא מעביר לי את כל המידע.

או-אה, זה כבר ממש נראה רשת ריגול שפרוסה…

לוי ליאור מעודה: ממש לא, ממש לא. זה במקרה, ממש במקרה.

כן עכשיו תגיד לי, אתה ניהלת ניסית לנהל מולו דו שיח? או שפשוט לא היה מגיב? היית מנתק או מה? איך זה קורה?

לוי ליאור מעודה: לא, בדיוק הפוך, אני הייתי עונה לו על כל השאלות אחת לאחת בראיות מוצקות, בהוכחות ברורות. הוא גם היה מבין שאני צודק, הוא היה מכחכח ומצחק, והוא היה גם נאלם דומיה. וכשהוא היה רואה שהוא היה נתקע והוא לא יודע מה להשיב, אז הוא היה לוקח את זה לכיוונים כאלה של הקנטה והתרסה והדומים לזה.

תגיד לי, כמה פעמים הוא חייג אליך? עד כמה שאתה זוכר בערך?

לוי ליאור מעודה: לפחות לפחות עשר פעמים, אולי יותר, גם 15 פעמים במספר.

הוא היה מטריד אותך כן, הוא היה מטריד אותך או גם את הרב עצמו?

לוי ליאור מעודה: הוא היה מטריד אותי בעיקר מכיון שהוא היה רואה שהייתי עונה, אז הוא היה מנסה לייצר שאלות מה  שנקרא מהיכלות הדמיון אני קורא לזה, כדי מה שנקרא לתפוס את הרב בקטנות בכח.

תגיד לי, מה זה – אתם שמחים לאיד, בעצם? זורקים אבן אחר הנופל? הבנאדם כרגע עצור בגין עריקות, עם מה שפורסם עליו, ואתם ככה חוגגים את זה ? או לא?

לוי ליאור מעודה:  אני לא חוגג חס ושלום.

אז מה?

לוי ליאור מעודה: אנחנו פשוט מעמידים דברים על דיוקם וזה דברים שאנשים צריכים לדעת, שעוון ביזוי תלמידי חכמים הוא עון גדול ונורא למאוד ו… בדיוק הפוך! אני חושב שזה העת לעשות חשבון נפש ולפשפש בפחת המעשים ולהכיר בעובדה.

שכל הדברים האלה ועוד אלפים של דוגמאות שמפורסמים, ואני לא רוצה לנקוב בשמות של רבנים שונים, שגם כן חלילה לקו לאחרונה, סיפורים שמתפרסמים אפילו ברשתות האינטרנט והרב אמנון יצחק הזהיר אותם בפירוש, כשהם יצאו והשתלחו כנגדו על לא עוול בכפו – וזה הפוך! אני חושב שהדברים האלה צריכים להביא להכרה, מה שנקרא בחטא ולעשות ולהכות על חטא, שנכיר שנעשה פה עוול ליהודי שהוא נקי כפיים ושעשה אך ורק טוב למען עם ישראל, ויהודי שאומר את האמת, למרות שהיא לא מקובלת על חלקים רבים אה… בשכבות העם… ובמקום לרומם יהודי כזה ולרומם אותו על נס, אז עושים לו בדיוק את ההיפך!

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    http://hacohen.goop.co.il
    09/05/2016 05:59
    מיכאל הכהן אל חדד
  1. יבורך הרב