פעילים של ‘הפלג הירושלמי’ חסמו צמתים וזעקו לשוטרים: “נאצים!”

תלמיד ישיבת 'שערי תבונה' באלעד שלא התייצב בלשכת הגיוס והיה מבוקש זמן רב על ידי שלטונות צה"ל בגין עריקות, נעצר אמש בידי שוטר צבאי בעת שבילה עם קרובי משפחתו בטיול בדרום • בתגובה יצאו עשרות מאנשי 'הפלג הירושלמי' להפגנות בצמתים והתעמתו עם שוטרים
חיים טוויל
כ"ז ניסן התשע"ו / 05.05.2016 00:58

משה חזן, תלמיד ישיבת ‘שערי תבונה’ בעיר אלעד שלא התייצב בלשכת הגיוס כדי להסדיר דיחוי של בן ישיבה, נעצר אמש (רביעי) על ידי המשטרה הצבאית, במהלך בילוי עם בני משפחה.

לדברי בני המשפחה, במהלך הבילוי שהתקיים בחופי ים המלח, ניגש אליהם שוטר צבאי וביקש תעודות זהוי מחזן ומקרובי המשפחה ששהו עימו.

שמו של חזן, שלא התייצב למרות שנשלחו אל ביתו זימונים רבים, הופיע מיד על צג המחשב כמבוקש זמן רב בגין עריקות. הוא נעצר מיד על ידי השוטר ונלקח לכלא 4 שבמחנה צריפין במרכז הארץ.

הוא יובא בפני שופט צבאי בימים הקרובים לדיון בעניינו.

עם זאת, בניגוד לדברי בני המשפחה, המעצר ככל הנראה בוצע בעת בילוי במקום אחר.

הגאון רבי שמואל אויערבך, מנהיג ‘הפלג הירושלמי’, הורה בעקבות המעצר לעסקני ‘הוועדה להצלת עולם התורה’ שדיווחו לו על המעצר, כי “חובה לצאת כבר הערב להפגנות בכל מקום בארץ, עד לשחרורו המלא של משה חזן”, מי שמוגדר בפיהם “אסיר עולם התורה שמקדש את שמו יתברך בגופו”.

בעקבות כך יצאו הלילה עשרות בחורי ישיבות ואברכים להפגנות במספר מוקדים, בין היתר בצומת שילת שליד מודיעין עלית וליד צומת קוקה קולה, בכניסה לבני ברק, ובירושלים.

הם התעמתו עם השוטרים שהגיעו לפנותם וצעקו לעברם: “נאצים!”.

הכוחות פינו אותם מהכבישים בכוח. מספר מפגינים עוכבו.

צילום: חדשות צ.ב.מ.:

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    המקום האחר שבו נתפס הוא אילת
    05/05/2016 03:10
    המעדכן
  1. חבל שמסתירים זאת, ונותנים לו להציג עצמו כצדיק תמים, ונותנים למנוולי עץ אפשרות להציגו כבן תורה.
    מי שהולך לשם, עדיף שילבש מדי צה”ל ולא יתלבש כמו בן ישיבה וירמה את סובביו שכאילו הוא חרדי