אחמד טיבי על ביטול המכרז בו זכו ערבים בעפולה: “החלטה מבישה”

בית המשפט המחוזי בנצרת ביטל את מכרז הקרקעות בעפולה עילית, בו זכו ערבים בכל המגרשים לבניית שכונת בתים צמודי קרקע • ח"כ גטאס על ביטול המכרז: "החלטות כאלה לא ישנו את ההיסטוריה כי אנו בעלי המולדת ובעלי המקום"
נחמן גור
ט"ז ניסן התשע"ו / 24.04.2016 18:37

בית המשפט המחוזי בנצרת ביטל את מכרז הקרקעות בעפולה עילית, בו זכו ערבים בכל 24 המגרשים לבניית שכונת בתים צמודי קרקע.

הסיבה לביטול המכרז: חשד לתיאום מחירים שנחשף בין רבים מהזוכים במכרז.

ח”כ באסל גטאס הגיב על החלטת בית המשפט המחוזי בנצרת על ביטול המכרז לאתר nrg:”מי שלא רוצה שכונה ערבית בעיר יהודית שלא יתלונן על בנייה ‘בלתי חוקית’.

“החלטות כאלה הם תרגום לרוח הגזענית אשר סוחפת את כל חלקי המדינה. מוסדות המדינה מאז ומתמיד השתמשו בחוקי התכנון ובנייה לנישול הערבים מאדמותיהם וזכויותיהם. בית המשפט המחוזי בנצרת נתן היום הכשר לעתירה שהוגשה ממניעים גזעניים ותו לא”. 

גטאס הוסיף: “כבר מזמן אין לנו אמון במערכת המשפט אשר משמשת זרוע להריסת בתים, בטענה של ‘בניה בלתי חוקית’ בעוד שהמדינה לא מאפשרת תכנון או הסדרה לבנייה בחברה הערבית. החלטות כאלה לא ישנו את ההיסטוריה כי אנו בעלי המולדת ובעלי המקום, נמשיך להילחם בגזענות, נמשיך לבנות, ונמשיך להיאחז במולדת”.

גם ח״כ אחמד טיבי וח״כ עו״ד אוסאמה סעדי הגיבו להחלטת בית המשפט: “החלטה מבישה ברוח ההפרדה של סמוטריץ ורעייתו ובפלפולים משפטיים שמטרתם להיכנע ולהתיישר לפי שאגות השנאה של המפגינים שלא רצו ערבים בעפולה.

“הוכח כבר שמערכת המשפט בישראל מפלה בין יהודים לערבים. אם בית משפט בצרפת היה דן בעתירה כזו נגד רכישה קולקטיבית של יהודים הוא לא היה מעז לבטלה ואם היה מחליט לבטלה היה הדבר מרעיד את אמות הסיפין. השופט החליט לעצור את ‘נהירת הערבים לעפולה’ וזה מביש”.

השופט אברהם אברהם קבע בפסק הדין, כי “התיאום בין המציעים פוגם פגם חמור בעקרון השוויון. עיקרון העומד ביסודם של דיני מכרזים. המציעים חברו יחדיו לתאם את מחירי הצעותיהם, תוך חלוקת השוק ביניהם באופן שבו כל מציע אינו מציע הצעה ביחס למגרש שבוא מציע חברו”.

השופט קבע גם כי אין קשר לזהותם הלאומית של הנתבעים לבין העתירה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    טיייבי
    24/04/2016 19:53
    מוחמד
  1. אחמד אתה מוזמן לעבור לצורפת ויהי רצון שכך ה’ יעשה לך יסלק אותך לצרפת ותזכה לנקות את מגדל אייי פללל תפוס מגב וסמרטוט וצא לדרך בדחן כמוך לא ראיתי מעולם בעל שפם שמעז לבנות בישראל ולחבל ולגרום לפיגועים והוא שר כנסת חחח מצחיק אותי סע לצרפת אבו טייב שכמוך