חשוד במתקפת הטרור בפריז היה מעורב בפיגוע בבית חב”ד במומבאי שבהודו

אזרח פקיסטני, 'מרכיב המטענים' הראשי של ארגון לשקאר א־טייבה, שנעצר באוסטריה בחשד שתכנן מתקפת טרור נוספת באירופה בתקופה הקרובה, היה מעורב בסדרת הפיגועים במומבאי בשנת 2008, בה נרצחו גם שליחי חב"ד הרב גבי וריבקי הולצברג ה"יד וארבעה מאורחיהם
נתן פרל
ד' ניסן התשע"ו / 12.04.2016 11:38

אזרח פקיסטני שנעצר בחודש דצמבר האחרון באוסטריה היה מעורב, ככל הנראה, בסדרת הפיגועים במומבאי שבהודו בשנת 2008, כולל בבית חב”ד המקומי.

מוחמד אוסמן גאני, בן 34 נעצר בעיר זלצבורג יחד עם אזרח אלג’יראי בשם עדל חדאדי, בן 28.

השניים נחקרו על ידי הרשויות באוסטריה ובצרפת בחשד כי היו מעורבים במתקפת הטרור בפריז בחודש נובמבר האחרון.

לפי דיווח במעריב, לאחר החקירה הודיעו החוקרים כי גאני היה מעורב ככל הנראה בסדרת הפיגועים במומבאי, לפני שבע וחצי שנים, שגבתה את חייהם של 173 בני אדם.

מקורות בחקירה מסרו ל’סאנדיי טיימס’ הבריטי כי גאני היה אחראי על הרכבת מטעני הנפץ עבור ארגון לשקאר א-טייבה, שביצע את מתקפת הטרור במומבאי.

המקורות גם חושדים כי הוא תכנן מתקפת טרור נוספת באירופה בתקופה הקרובה.

על פי גורמי החקירה, גאני נכנס לאי היווני לרוס בחודש אוקטובר האחרון, באותה סירה עם שניים מהמחבלים המתאבדים בפריז. הם נעצרו על ידי המשטרה היוונית, לאחר שנמצאו ברשותם דרכונים שעל פי הרישומים נגנבו על ידי דאע”ש, אולם שוחררו לאחר חקירה קצרה.

גאני הצטרף לאחר מכן לדאע”ש ועל פי החשד תכנן יחד עם חבריו באוסטריה מתקפת טרור באחת מערי אירופה.

לפי הדיווח, בטלפונים הניידים שנמצאו ברשותם של גאני וחדאדי נמצאו שיחות שחויגו לחלק מהמחבלים בפריז, זמן קצר לפני מתקפת הטרור שם. שני המחבלים אמורים להיות מוסגרים לצרפת בקרוב, שם יוגש נגדם כתב אישום בגין מעורבות במתקפת הטרור בפריז.

גאני נחשב כמומחה בחומרי נפץ והיה ‘מרכיב המטענים’ הראשי של ארגון לשקאר א־טייבה.

ב־26 בנובמבר 2008 תקפו עשרה מחבלים יעדים שונים במומבאי, הודו, לרבות בית חב”ד, תוך שהם יורים, משליכים רימוני יד ולוקחים בני ערובה. המתקפה נמשכה ארבעה ימים ובסיומה נרשמו 173 קורבנות ועוד מאות נפצעו.

במתקפה נרצחו גם שליחי חב”ד הרב גבי וריבקי הולצברג הי”ד, וארבעה מאורחיהם בבית חב”ד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות