אז מי רצח את הנערה תאיר ראדה ע”ה? • סערה סביב גילויים חדשים

'צל של אמת', סדרת טלוויזיה שחשפה גילויים חדשים בפרשת רצח הנערה תאיר ראדה ע"ה, ממשיכה לטלטל את המדינה • לאחר שגבר הודיע כי אשתו התוודתה כי היא הרוצחת - אומרת נציבת ביקורת מערך התביעה: איני יודעת אם נפלו כשלים בחקירה
דוד ליבוביץ
י"ט אדר ב' התשע"ו / 29.03.2016 16:05

הסערה סביב גילויים בסדרה ‘צל של אמת’ נמשכת: אחרי הודעתו של גבר כי אשתו התוודתה בפניו כי היא הרוצחת של הנערה תאיר ראדה ע”ה, צוטטה נציבת ביקורת מערך התביעה, השופטת בדימוס הילה גרסטל, באתר ynet, כי רק בדיקה של תיק הרצח תאפשר לדעת אם נפלו כשלים בהליך שהביא להרשעתו של רומן זדורוב במעשה.

“אני למשל לא שייכת לאלה שיודעים אם זדורוב אשם או זכאי. לא שייכת, בעלי בטוח שהוא יודע אם הוא זכאי או אשם, יש לו קצת פחות מידע מאשר לי, אבל הוא יודע אם הוא זכאי או אשם. אני משוכנעת שגם פה, כל אחד בציבור מגבש דעה בלי התשתית העובדתית.

“אני לא יודעת אם הוא זכאי או אשם. אני יכולה להגיד לך שאם אני אבדוק את התיק אני אוכל לראות אם היה לו משפט הוגן ואם לא נפלו כשלים במשפט, בתהליך של המשפט, באופן שהיה צריך להוציא אותו זכאי רק בגלל הדברים האלה”.

בסרט המטלטל של ערוץ 8 נשמעת הודאתו של גבר המכונה א’ ח’ שסיפר איך אשתו המכונה א’ ק’ רמזה לו לפני הרצח על כוונתה לבצע את המעשה, והראתה לו את תיקה בו נמצאים הבגדים והסכין המגואלים בדם, בלילה שאחרי הרצח.

האשה, א’ק’, אף הודתה בחקירה כי, “היא כמהה לדם”.

בפרקליטות הגיבו לעדות הדרמטית ואמרו: “מדובר בעדות שכבר נחקרה לעומק לפני ארבע שנים, ונמצא שאין בה כדי לשנות מתמונת הראיות המעלה בבירור כי מי שרצח את תאיר ראדה ז”ל היה רומן זדורוב”.

יוצרי הסדרה, ארי פינס, יותם גנדלמן ומיקה תימור, מיהרו לשלוח מכתב תגובה לפרקליטות בו כתבו את הדברים הבאים: “העובדה שאדם לא יציב בנפשו אינה מכתיבה מסקנה כי לא ביצע עבירה (לעתים דווקא ההיפך הוא הנכון). לכאורה בעמדת הפרקליטות אין התמודדות מעמיקה עם העובדה שאופן הביטוי של חוסר יציבותה הנפשית של א”ק הוא כזה (כפי שהודתה בחקירתה) שהיא כמהה לדם גרם לה לתקוף אדם אחר”.

עוד הזכירו היוצרים כי עדותה של א.ק. מתאימה לעדויות של בנות בבית הספר שראו דמות נוספת בזירה: “הימצאותה של א”ק בזירת הפשע מתאימה לעדויות שמיעה וראייה של ארבע בנות נוער שניתנו בשבוע הרצח (שתיים מהן הוצגו בסדרה), שהמשטרה התעלמה מהן בזמנו במה שאפשר לתאר רק כמחדל חמור. כמו כן, ככל הידוע לנו אין שום ראיה לכך שהחוקרים השוו את מאות העדויות שנגבו באותו יום וניסו להשוות אותן לסיפור שא”ח מספר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אני ראיתי את כל הסדרה ואני אומר שזה בלוף ולא הוא רצח אותה ( רומן זודורוב )
    29/03/2016 22:52
    יצחק אזוט
  1. אני מכיר את הסיפור תאמינו לי שהמשטרה מנסה לסיים את הסיפור ולהאשים את האיש הלא נכון