מצוד אחר עוד חשוד שתועד עם מחבל שהתפוצץ במטרו

כלי תקשורת בצרפת ובבלגיה מדווחים: מצוד אחר אדם נוסף שתועד במצלמות האבטחה של תחנת המטרו כשהוא מסתובב עם תיק גדול לצד המחבל שהתאבד, חאלד בכראווי
נתן פרל
י"ד אדר ב' התשע"ו / 24.03.2016 11:50

העיתון הצרפתי לה מונד מדווח הבוקר (חמישי) כי מתנהל מצוד אחר מחבל שני, שתועד במצלמות האבטחה בתחנת המטרו כשהוא נושא תיק גדול יחד עם חאלד ברכאווי. לא ברור אם המחבל הנוסף מת או נמלט.

במתקפת הטרור השתתפו ככל הנראה חמישה מחבלים: שלושה בנמל התעופה ושניים במטרו. כפי הנראה שלושה מתוך החמישה פוצצו את עצמם ושניים הצליחו להימלט ללא פגע.

הרשויות בבלגיה זיהו עד כה שלושה מהמחבלים שהשתתפו בפיגועים בבריסל, בהם נרצחו 31 בני אדם ו-271 נפצעו.

המחבל איברהים ברכאווי התפוצץ עם אחת משתי הפצצות שהופעלו בנמל התעופה הבינלאומי ‘זוונטם’. אחיו הצעיר, חאלד, פוצץ עצמו בתחנת המטרו הממוקמת ליד משרדי האיחוד האירופי.

מחבל נוסף הוא נג’ים עשראווי, שלפי דיווחים בבלגיה, שטרם אושרו, היה המתאבד הנוסף בנמל התעופה.

אתמול האשים נשיא טורקיה רג’פ טאיפ ארדואן את בלגיה כי לא השתמשה במידע שקיבלה מארצו – לגבי אחד מהמחבלים שביצעו אתמול את מתקפת הטרור בבריסל.

ארדואן טען כי המחבל איברהים בכראווי שביצע את הפיגוע בנמל התעופה בבריסל גורש מטורקיה לפני תשעה חודשים – ביוני 2015 – להולנד. לדבריו, גורמי הבטחון בארצו הודיעו לגורמי הביטחון בבלגיה כי מדובר בטרוריסט, אך הבלגים התעלמו מאזהרות אנקרה, עצרו את המחבל לחקירה קצרה, בסיומה שוחרר.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות