זוהה בבדיקת DNA: פעיל דאעש ביצע פיגוע הטרור בלב איסטנבול

דגימות DNA שנלקחו מזירת הפיגוע באיסטנבול הושוו עם דגימות אביו של החשוד בביצוע הפיגוע - והוכיחו: המחבל הוא מחמט אזטורק, חבר ארגון הטרור דאע"ש בדרום-מזרח טורקיה • מכשיר הטלפון שלו אוכן באזור בעת הפיצוץ • התאמן בשורות דאע"ש וחזר לטורקיה מספר ימים לפני הפיגוע
חיים טוויל
י' אדר ב' התשע"ו / 20.03.2016 13:31

המחבל מחמט אזטורק, פעיל ארגון הטרור דאע”ש, בן 24, מגזיאנטפ שבדרום-מזרח טורקיה, הוא המחבל המתאבד שביצע את פיגוע הטרור הרצחני בצהרי יום שבת בשדרות איסתיקלאל שבמרכז איסטנבול.

גורמי ביטחון בטורקיה מדוחים כי כך עלה בבדיקת DNA שהושלמה היום.

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הטורקית ‘דואן’, דגימות DNA מהזירה הושוו לדגימות שנלקחו מאביו ומאחיו של אזטורק, שנעצרו במסגרת החקירה. בחקירתם טענו בני המשפחה כי אזטורק עזב את בית המשפחה בשנת 2013.

מכשיר הטלפון של המחבל אזטורק אוכן באזור הפיגוע אתמול.

אוזטרוק, תושב דרום טורקיה, ככל הנראה חצה את הגבול לסוריה, שם קיבל הכשרה מבצעית על ידי אנשי דאע”ש, ועבר חזרה את הגבול לטורקיה, לקראת סוף השבוע שעבר.

ביום שבת הוא הגיע למרכז איסטנבול ופוצץ עצמו.

עוד לפני שפורסמו תוצאות הבדיקה, ההערכות בטורקיה הצביעו על מעורבות של ארגון דאע”ש בפיגוע.

בפיגוע נרצחו ארבעה בני אדם, בהם שלושה ישראלים – יונתן שור, אברהם גולדמן, ושמחה דמארי הי”ד – ואזרח איראני, ונפצעו 10 ישראלים.

מתקפת הטרור בשבת היא הרביעית שביצעו אנשי דאע”ש על אדמת טורקיה מאז חודש יוני 2015.

כיוון נוסף שנבדק מוקדם יותר אך נשלל, הוא כי מדובר בסבאש ילדיז, פעיל נוסף של תא דאע”ש בדרום-מזרח טורקיה.

התא אחראי לשורת פיגועים בטורקיה והיה מעורב בלחימה נגד הכורדים בצפון סוריה, ומדובר בפעילות הראשונה שלו שמכוונת באופן ישיר נגד מטרות שאינן כורדיות.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות