משהו רע קורה ברבנות: הראשל”צ סינן “חוצפן” לעבר הגר”ד לאו ונטש

יהודה שליזינגר חושף בישראל היום: הגר"ד לאו איחר לטקס הסמכת רבנים חדשים, נכנס באמצע נאומו של הראשל"צ וגרם להפרעה • בתגובה הגר"י יוסף עזב בכעס לפני שלב לחיצות הידיים • הרקע: המחלוקת סביב מינוי מנכ"ל לרבנות • לשכות שני הרבנים מכחישות
יוני גרין
ח' אדר ב' התשע"ו / 18.03.2016 10:12

המתיחות בין הראשל”צ הגר”י יוסף והגר”ד לאו, , שנוצרה לאחרונה בצל אי-הסכמות סביב מינוי מנכ”ל לרבנות הראשית, מובילה לקרע חסר תקדים בין הרבנים הראשיים לישראל.

לפי דיווח של העיתונאי יהודה שליזינגר ב’ישראל היום’, אתמול, במהלך טקס שקיימה הרבנות הראשית בבית הכנסת ‘ישורון’ בירושלים, במהלכו קיבלו 382 נבחנים תעודת הסמכה ‘יורה יורה’, סינן הגר”י יוסף “חוצפן” לכיוונו של הגר”ד לאו – ונטש את מקומו בזעם.

מה שהעלה את חמתו של הגר”י יוסף היתה העובדה שהרב הראשי הגר”ד לאו איחר לאירוע ונכנס באמצע נאומו של הראשון לציון, ולמעשה גרם להפרעה כאשר הנוכחים באולם קמו לכבודו.

לפי הדיווח של שליזינגר, לאחר שהשניים התיישבו ורגע לפני חלוקת התעודות, התרומם הראשון לציון מכיסאו בכעס – מה שגרם לנפילת הכיסא – סינן לכיוונו של הגר”ד לאו “חוצפן”, ועזב את המקום עוד בטרם שלב לחיצות הידיים.

האירוע גרם למבוכה ולהרמת גבה, בעיקר בשורות הראשונות, ששמו לב לאירוע החריג.

בשבועות האחרונים שוררת מתיחות בין שתי הלשכות על רקע מינוי המנכ”ל החדש לרבנות הראשית.

בעוד לשכת הראשל”צ תומכת במינוי של משה דגן, סמנכ”ל בכיר במשרד לשירותי דת, למשרת מנכ”ל הרבנות הראשית, הרב הראשי הגר”ד לאו מתנגד ודורש כי זהות המנכ”ל תיקבע בהסכמת שני הרבנים הראשיים.

הגר”ד לאו אף יצא בהודעה פומבית שבה נאמר: “כל מועמד, ראוי ככל שיהיה, צריך להתמנות בתיאום והסכמה בין הרבנים הראשיים, ולא במחטף חד צדדי. אין כאן עניין אישי כנגד מועמדותו של משה דגן או מועמד אחר, אלא עיקרון מובן וברור שהיה מוסכם עד עתה גם על הראשון לציון. מינוי מנכ”ל לרבנות הראשית צריך להיעשות בתיאום מלא בין שני הרבנים”.

מלשכת הרב הראשי הגר”ד לאו נמסר ל’ישראל היום’: “הרב לא שמע זאת ואינו מאמין שמשפט כזה נאמר או ייאמר”.

מלשכתו של הראשל”צ נמסר: “לא היה ולא נברא”.

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא פעם ראשונה.
    18/03/2016 13:53
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. שהוא אומר חוצפנים לעבר אנשים. פעם זה נגד קול ברמה, עכשיו זה.
    מעניין. כולם חוצפנים .

  2. אני לא מבין למה הרב יצחק יוסף סירב ללחוץ לי יד?
    19/03/2016 22:58
    אריק מוסמך טרי
  3. קבלתי הסמכה וחכיתי הרבה לרגע הזה ללחוץ את ידי בעל המחבר של ילקוט יוסף לתדהמתי שיצא לפני הקראת השמות הוא סירב ללחוץ את ידי המוסמכים ספרדים כאשכנזים שעמלו כה קשה למעמד זה . טעם רע בטקס שהיה אמור להיות יום חג לדרך החדשה שבה התחלתי אני ועוד 381 מוסמכים .

  4. הרב הראשי הרה
    20/03/2016 02:03
    אני
  5. ב”ה
    ערב פורים תשע”ו 17-03-2016

    לידידי משכבר הימים מר הראל גולדברג
    שלום רב, ופורים שמח ומבדח

    קראתי היום את ההחלטה של בג”ץ על נושא השחיטה, וממש נהניתי לקרוא במה
    עסוקים שופטי בית המשפט העליון, של מדינת ישראל הנאורה, שמשמשת אור לעולם, ולגוים
    א) השופטים פסקו שאסור לי לשלם לשוחטים משכורות, כי עקב שאני הוא המשלם את שכרו, השוחט עושה לי יותר כשר. שהרי הרבנות הראשית לישראל שהיא הגוף היחיד שמאשר שוחטים לחו”ל, גם היא עצמה מצהירה שהשוחטים שהיא מאשרת, לוקחים שוחד כדי לעשות יותר כשר. אז מה לך (נחום) כי תלין.
    ב) אשר ע”כ מי שצריך לשלם לשו”ב את שכרו זה הראל גולדברג, או חברה חיצונית, שכבר “תדאג לסדר את הנושא” כמו במבחני הרבנות לקבלת תואר רב וד”ל. והראוי ביותר שהשוחט יהפך להיות עובד הממשלה, או הרבנות, כמו הרב סבג, וכמו הרב בוחבוט (הם, הרי לא נוגעים בכסף, ולא נגועים בכסף). ואז הרי אין יותר בעיות. כל הבהמות יהיו כשרות לחלוטין. ולמרות שאולי שוחט מסוים יהין לומר שזה לא כשר?, מייד הבג”ץ יקבע, שלמרות שהרוב קבע שזה לא כשר, האדם המומחה והבכיר של משרד המשפטים הראל גולדברג קבע שזה כשר. והוא זה שקובע, אפי’ נגד הרוב.
    מצו”ב פסק דין של הבג”ץ בנושא האדם הבכיר (בג”ץ 5178/15)

    ג) השופטים קבעו, שהרבנות הראשית זה סה”כ לשכת עבודה, שחייבת לתת זכות שיויונית לכל אדם שרוצה עבודה, אך עדיף (או חובה) לקחת את הרב יצחק רבין, שהלין על הנושא, וכעת?, הכל מסודר. הרי הוא כבר דורש 20,000 דולר לחדש, וכרטיס מחלקת עסקים. ובאים אתה לא מוכן לשלם?, אז לא משתלם לי לעבוד

    ד). שלושת השופטים העליונים של מדינת ישראל (הם כבר באבות), ומחלקים כבר ברכות של איחולי רפואה שלמה, (מסכן החולה עמיחי, זרקו עליו את התיק), אך הם עצמם לא מברכים בצורה שויונית, שהרי מעולם לא איחלו רפואה שלימה, לשוחט שעשה את צרכיו באולם העבודה אצלי, מיסכן, בטח יש לשוחט הזה פרוסטטה, ולא איחלו לו רפואה שלימה.

    ד) שופטי בית המשפט העליון, עדיין לא למדו, שכדי להקים ועדה, זה לפחות שנה של ויכוחים, מי יושב עם מי. ולאחר שבאים ורואים שרב פלוני נמצא בוועדה?, אז אני לא הולך, כפי שאכן קרה כעת. ובאם הרב הזה שם, אסור לשבת שם, כי זה מושב לצים. ורק על הנושא, באיזה סדר ישבו בשולחן, יש מחלוקת של חצי שנה לפחות. ואח”כ איזה כיבוד יגישו, ובאיזה כשרות הכיבוד, בד”ץ או רבנות. עם הגרלה או בלי הגרלה, זה לוקח עוד חצי שנה. והרי ידוע כאשר רוצים לא לעשות שום דבר, “מחליטים להקים ועדה”.

    ה) הם לא מכירים בעובדה, שהם עצמם, נותנים לפרקליטות, כל פעם דיחוי לתת תשובה, עד שהתובע, או מת, או מתייאש, או שזה כבר לא רלונטי. מצו”ב פסק דין הבג”ץ (5178/15) אך דורשים כל שבועיים דו”ח ,כאילו מאן דהוא ברבנות או בפרקליטות יקיים דבר שכזה.

    ו) ואחרון אחרון חביב
    להראל גולדברג יש מדחום, או מד בד”ץ, או מד ניגוד אנטרסים. ורק הוא יודע היכן לדחוף את המודד הזה, וכיצד בודקים את התוצאות. ורק הוא יחליט איזה חבר מועצת הרבנות, יוכל להשתתף, ומי הוא שישב בבית.
    וכאשר יגמרו לדון מי אכן הוא רב בד”ץ, ומי הוא רב רגיל. מי הוא רב נגוע, ומי הוא רב נוגע. ומי הוא הבריא שלא נגוע, ולא נוגע, הרי יעברו לפחות כמה שנים.
    ובנתיים ?, – נחגוג כולנו את המצב, כולל שופטי העליון. השופטים יש להם תעסוקה, ולנו יש שוחטים נגועים, ולהראל גולדברג מדחום, או מד בד”ץ.
    ומדינת ישראל הנאורה, תהיה אור לעולם ואור לגוים.

    גם אני רוצה לצחוק, אך הבעיה שלי היא, שהמפגר הזה הוא שלי, והוא עולה לי הרבה כסף.

    פורים שמח ומבדח
    נחום שוורצמן
    שלומד כל יום וכל רגע, כמה אמת יש בהלכה היהודית ובדברי חז”ל:
    כל מי שהולך לערכאות אפי’ של יהודים, הרי הוא רשע, ומרים יד בתורת משה, ומייקר את העבודה זרה. וצריך להכריז עליו בבית הכנסת שהוא רשע, ואין לצרפו לכל דבר שבקדושה.
    השופטים העליונים והראל גולדברג, יקבעו, שרב שניבחר למועצת הרבנות הראשית הוא נגוע באינטרסים לפסוק נגד ההלכה, ואסור לו לשבת בדיונים, אולי יפסוק נגד ההלכה בגלל אנטרסים פרטיים.
    כבוד גדול הוא לרב הראשי לישראל הרה”ג דוד לאו שליט”א שכך ניראת מועצת הרבנים שהוא היו”ר בה. ולכבוד גדול יחשב לו, שאלייקים רובינשטיין והראל גולדברג יחליטו מי נגוע ומי לא.

  6. "משהו לא טוב עובר על הרבנות..."
    20/03/2016 08:48
    דודי
  7. מישהו מכיר מקום שאריה דרעי בוחש שם ועובר עליו משהו טוב?……

  8. הרבנות הראשית היא היחידה שעומדת כגוף מול פגעי החילון והרפורמה.
    20/03/2016 11:29
    מזרוחניק
  9. ובה התקשורת כולל “החרדית” רוצה לפגוע.