אשר משאלי התפטר, היקף משרתו של מלכיאלי יורחב, סבן ניצל

ההדחות בש"ס: מישאלי הפקיד מכתב התפטרות ממועצת העיר ירושלים • למיכאל מלכיאלי הובטח כי אם יפוטר - יעובה היקף משרתו במשרד הדתות • סבן יישאר, כנראה, בתפקידו • גורם בש"ס: "בסוף נשארנו עם פיטורי איש של אלי ישי, פלוס תגמול לאיש של 'מבצע ההברזה מהתחנה'"
אריה ריבקינד
כ"א אדר א' התשע"ו / 01.03.2016 18:55

ההדחות בש”ס: חבר מועצת עיריית ירושלים, אשר מישאלי, אשר כפי שדווח בחרדים 10 חתם כבר אמש על מכתב התפטרות, לפי דרישת יו”ר ש”ס אריה דרעי – הפקיד בצהריים (שלישי) את מכתב התפטרות ממועצת העיר.

מהלך ההדחה מתבצע לאחר שיו”ר ש”ס אריה דרעי החליט לפטר נציגים של ש”ס במועצת העיר ירושלים, ולהכניס במקומם נציגים חדשים.

ח”כ יעקב מרגי הסביר הבוקר את הסיבה המרכזית למהלך ההדחה שמסעיר את תנועת ש”ס: “כל מי שמחזיק בתפקיד בכיר אחר, לא יוכל להמשיך לכהן במקביל כחבר מועצת עיר”.

דרעי עצמו טען, בראיון ל’קול חי’, כי הוא רק “מבצע את ההנחיה שקיבלנו ממועצת חכמי התורה”, וכי “אני יודע שיש כאלו שיפגעו מזה, אבל זו לא הכוונה שלי. העברתי את המסר בשבת שעשינו לכל הנציגים במלון רמדה”.

לפי דברי מרגי, בכוונת ראשי התנועה להדיח בקרוב עוד חברי מועצות מקומיות של התנועה ברחבי הארץ, המחזיקים גם הם בתפקיד נוסף.

הבוקר עלו שמותיהם של מיכאל מלכיאלי – המכהן כיועץ לשר הדתות דוד אזולאי, ומי שהבריז בשבוע שעבר מההצבעה על ‘מתחם התחנה’ בוועדה המקומית של עיריית ירושלים; נחמניאל סבן, מנהל היישוב תל ציון; וחבר המועצה אשר מישאלי, הנחשב מקורב ליו”ר ש”ס לשעבר אלי ישי – כמי שיודחו מהמועצה.

אלא שבמהלך היום השתנו מעט פני הדברים:

• למיכאל מלכיאלי, אשר חכם שלום כהן דורש את פיטוריו, הובטח כי באם יפוטר ממועצת העיר – יעובה היקף משרתו במשרד לענייני דתות.

• נחמינאל סבן, ככל הנראה יישאר בתפקידו, ואיום הפיטורין שרחף מעל ראשו הבוקר לא ימומש.

• אשר מישאלי פוטר, כאמור,ללא כל פיצוי.

גורם בכיר בש”ס אומר: “מה שקיבלנו כאן בכל המהלך – זה השלכה של איש אלי ישי, פלוס ריצוי נשיא מועצת החכמים שדורש את פיטורי מלכיאלי, פלוס תגמול למבצע ‘מבצע ההברזה מהתחנה’, בדמות הרחבת היקף משרתו”.

גורם במועצת העיר אומר: “בניגוד לטענה של בכירי ש”ס כי מהלך ההדחה כולל כל מי שמחזיק בתפקיד בכיר אחר, דווקא מישאלי לא מחזיק בשום תיק מלבד חברותו במועצה. לכן, ממש לא ברור מאיפה צצה הדרישה שהוא יפרוש מתפקידו”.

לדברי אותו גורם, “מפטרים את משאלי בעוד יתר ראשי הסיעה נעדרו מדיונים בוועדות, כאשר האצבע שלהם היתה חשובה וקריטית. זאת, בעוד משאלי לא קיבל שום ועדה, ורק אחרי שנה מונה כחבר ועדת כספים ונוער ורווחה”.

 גורמים בש”ס יצאו הבוקר נגד המהלך של דרעי וטענו: “חבר מועצת עיר לא מקבל משכורת. מאיפה דרעי רוצה שהוא יתפרנס? מדובר בפוליטיקה קטנה, בין היתר בגלל קשר לאלי ישי ושיקולים לא עניינים אחרים”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דרעי עסוק
    01/03/2016 21:31
    בן
  1. דרעי עסוק מאוד ךו מותר להיות בתפקיד של שני שרים גם שר הפנים וגם שר הנכב והגליל לו מותר להיות בשני תפקידים ואין האחד בא על חשבון האחר. רק לדרעיי פתרונים

  2. כל הכבוד לכם שאתם חושפים את האמת
    01/03/2016 21:48
    יונתן
  3. מהיום אתם במועדפים שלי