האם הראשל”צ קורא לשרי ש”ס להתעלם ממועצת חכמי התורה?

ממכתב עמדה עולה כי הגר"י יוסף קובע: "שר הדתות יהיה חייב להתייעץ עם הרבנים הראשיים לפני שחותם על התקנות" • גורמים בש"ס זועמים: "בחיי הגר"ע זצ"ל זה לא היה קורה. הגר"ש עמאר כרב ראשי היה מעז לומר לאלי ישי להתייעץ עם הרבנות הראשית ולא עם נשיא מועצת החכמים?"
יוני גרין
ט"ז אדר א' התשע"ו / 25.02.2016 14:43

ממכתב עמדה שכתב הגאון רבי יצחק דניאל, מומחה תחום הלכה בלשכת הרב הראשי, עולה כי הראשון לציון הגר”י יוסף קובע ש”שר הדתות יהיה חייב להתייעץ עם הרבנים הראשיים לישראל לפני שחותם על התקנות” של הכותל הרפורמי.

המכתב, המציג את עמדתו של הראשל”צ, הוכן עבור חברי מועצת הרבנות הראשית שהתכנסו היום (חמישי) לדון על מתווה הכניעה ברחבת הכותל המערבי, בג”צ המקוואות, וההכרה המתרחבת של הממשלה בתנועה הרפורמית.

לדבריו, “השר הרב אריה דרעי בא אל כבוד הראש”ל קודם ישיבת הממשלה וסוכם להעביר לנציגי הממשלה את עמדת הרב, כי יש להצביע כנגד ההחלטה הנוכחית על אף שהכתות הנ”ל עושים ברחבת הכותל הדרומי כבתוך שלהם כבר שנים רבות ולית מאן דמחי בידיה, במקביל יפעלו שלא תתאפשר שום הכרה רשמית בכתות אלה.

“כמו כן, סוכם ששר הדתות יהיה חייב להתייעץ עם הרבנים הראשיים לישראל לפני שחותם על התקנות”.

 גורמים בש”ס זועמים. לדבריהם, יש בכך פגיעה במועצת חכמי התורה ונשיא המועצת, חכם שלום כהן.

“בחיי הרב עובדיה זצ”ל דבר כזה לא היה קורה. היעלה על הדעת שהראשל”צ הגרש”מ עמאר, בכהונתו כרב ראשי, היה מעז לומר לאלי ישי, יו”ר ש”ס דאז, להתייעץ עם הרבנות הראשית ולא עם נשיא מועצת החכמים?

“זהו ביזוי המועצת וביזוי העומד בראשה חכם שלום כהן”, הם אומרים.

הראשל"צ, מכתב רפורמים

באדיבות המצלם

אמש פרסמה מועצת חכמי התורה של תנועת ש״ס, בראשות חכם שלום כהן, ׳גילוי דעת׳ מיוחד בסוגיית הרפורמים.

במכתב מתוארת פנייתו של יו״ר ש״ס, השר אריה דרעי, אל חברי המועצת בשאלה כיצד לנהוג בסוגיות הללו. ״והורינו לו לעשות כל שביכולתו ולהפעיל השפעתו להתנגד לדברים בכל תוקף גם בעניין המקוואות וגם בעניין הכותל המערבי, שלא לאפשר שום דריסת רגל של מחריבי הדת התנועות המסוכנות הרפורמים והקונסרבטיבים וכת דילהון במקום הקדוש, וכן לשים עיניו ולבו שלא תהיה בהם שום הכרה רשמית״.

חברי מועצת חכמי התורה מגבים ומחזקים את ידי השרים מטעם ש״ס, השר אריה דרעי, השר דוד אזולאי ומעידים: ״כולם צייתו להוראותנו בכל העניין והתנגדו להצעות האמורות, וגם נלחמו כפי הוראותנו שלא ייזכר שמם של התנועות הללו בהחלטת הממשלה, ועדיין נלחמים לצמצום הפרצה עד היכן שידם מגעת, יישר כוחם וחילם לאורייתא״.

את מכתבם חותמים חברי מועצת החכמים בגילוי דעת: ״והננו בזה לגלות דעתנו דעת תורה, כי פעולות נציגי הציבור בכל העניינים ובפרט בעניינים אלה בתנועה הקדושה תנועת ש”ס, אשר בראשות יו”ר התנועה רבי אריה דרעי שליט”א ועימו יתר נציגי התנועה חברים מקשיבים, הינם נעשים על דעתנו ובשליחותנו, ומי בעל דברים ייגש אלינו״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    קשקוש, דרעי בעצמו יודע שהמועצת זה סתם פיקציה
    25/02/2016 15:41
    שס הרפורמית
  1. שסניקים מתועבים