ח”כים חדשים בש”ס? הגר”ש בעדני: “עומד על זה שמי שהצליחו ימשיכו”

חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, הגאון רבי שמעון בעדני, אומר כי 'המועצת' דנה בכותל הרפורמי: "באופן העקרוני צריך להילחם נגד זה" • "כל אחד מוכן לשבת בכלא כדי להיפטר מהרפורמים האלה, אבל כדי לא להיות בקואליציה - זו שאלה כבדת משקל" • על פגעי הטכנולוגיה: "למה בכלל הולכים לאינטרנט?"
נחמן גור
י"ד אדר א' התשע"ו / 23.02.2016 09:48

חבר מועצת חכמי התורה של ש”ס, הגאון רבי שמעון בעדני, התייחס הבוקר (שלישי), בראיון שהעניק לתוכנית ‘חדש על הבוקר’ עם נועם זיגמן בתחנת הרדיו ‘קול ברמה’ לניצחון של הרפורמים, שקיבלו רחבה בכותל המערבי, בהסכמת המפלגות החרדיות והגורמים החרדיים.

“המועצה לא מפרסמת ברבים, דנו בזה, החלטנו שישבו האנשים שלנו לבדוק כל הדברים האלו, השאלה כמה יצליחו. באופן העקרוני צריך להילחם נגד זה. טוענים שהם יהדות מתקדמת – זה יהדות מתקדמת? זה שבג”צ עומד מאחוריהם, אין שם קורטוב של יהדות”.

הגר”ש התייחס לחברות של המפלגות החרדיות בממשלה למרות הנסיגה במאבק: “כל אחד מוכן לשבת בכלא כדי להיפטר מהרפורמים האלה, אבל כדי לעזוב את הממשלה ולא להיות בקואליציה – זו שאלה כבדת משקל. מוכרחים לומר שלא לתת להם (לטבול במקוואות) השאלה מה יהיו התוצאות.

“הכל צריך להיות בדיונים מה לעשות. השאלה אם זו תהיה דעה כללית, כל הנושאים האלו צריכים לבוא לדיון”.

על שאלת המראיין האם לדעתו צריך לנהוג בש”ס כמו במפלגת יהדות התורה, כאשר חברי הכנסת מכנים קדנציה אחר קדנציה, ולא להציב חברי כנסת חדשים במפלגה במקום הוותיקים – השיב הרב: “יש צדדים לכאן ולכאן. מתקיימים הרבה מאוד דיונים סביב הנושא, ודעתי שחבל להביא מישהו אחר שייקח לו זמן להבין את התפקיד – אני עומד על זה הרבה, שמי שהצליחו ימשיכו בזה…”

חבר המועצת התייחס גם לפגעי הטכנוגלוגיה: “היו עצרות באלעד וגם אני הייתי בנתיבות, יש התעוררות. זה פוגע בנו, בבחורים שלנו. בגלות מצרים עם ישראל ירד לשער חמישים טומאה, הגענו לשער החמישים – וכל אלו שנותנים לפגעי הטכנולוגי טובעים בשער החמישים. זה נורא ואיום, זה הורס משפחות ובחורים.

“אי אפשר לתאר מה שקורה מהשער החמישים הזה. אני לא יודע מה זה אינטרנט, לא יודע מה זה אינטרנט ואיך מגיעים לאינטרנט. למה בכלל הולכים לאינטרנט?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רק השאלה מי הצליח שם
    26/02/2016 13:01
    קרויזר
  1. מה שהם עושים הם רק דואגים לעצמם ולמשפחתם
    אין שם עשייה אמיתית למען הציבור