לטראמפ יש דרך טובה לנצח מוסלמים: קליע בדם חזיר

המועמד הרפובליקני ממשיך לשחרר הצהרות מעוררות סערה: בכנס בדרום קרוליינה הציע טראמפ, כשהוא מתבסס על מיתוס אמריקני ישן, כי כדי להילחם במוסלמים צריך להרתיע אותם עם תחמושת נגועה בדם חזיר - הנחשב לטמא עבורם
אליעזר היון
י"ג אדר א' התשע"ו / 22.02.2016 15:13

המועמד הצבעוני המוביל לראשות המפלגה הרפובליקנית דונאלד טראמפ מוכיח שוב כי המונח קווים אדומים – הינו מושג גמיש מאד.

טראמפ שנאם בכנס בדרום קרוליינה, התייחס לאיומי הטרור מצד האיסלאם הקיצוני, וסיפר על גנרל אמריקני שטבל את התחמושת שלו בדם חזיר כדי להרתיע את האוייבים המוסלמים.

הסיפור, מתאר מיתוס על הגנרל ג’ון פרשינג שהורה להרוג עשרות אסירים מוסלמים בפיליפינים בשנות ה-20 של המאה הקודמת באמצעות תחמושת נגועה בדם הטמא. לפי הסיפור הזה, האירועים התרחשו במהלך מלחמת גרילה נגד ארצות הברית שכבשה את הפיליפינים. “זו הייתה בעיה נוראית, בעיית טרור בדיוק כמו זה שאנו מתמודדים איתו היום”, ציין המתמודד הרפובליקני.

טראמפ המשיך לתאר את המיתוס בשפתו הציורית: “לאחר שהגנרל ירה ב-49  מחבלים מתוך 50 הוא הורה למחבל האחרון שיחזור לבסיסו ויספר מה  הוא עשה. “במשך 25 שנים לא היתה שום בעייה אחר כך”, אמר טראמפ.

יצויין, כי הסיפור על הגנרל פרשינג מעולם לא אומת, ויש הטוענים כי מדובר בסך הכל במתיחה שמקורה ברשת החברתית.

בשבוע האחרון הסתבך טראמפ גם עם האפיפיור לאחר שהכריז ש’אם דאעש יגיעו אל הוותיקן, הוא יתפלל שאני אהיה הנשיא’. את הדברים אמר בתגובה להצהרתו של האפיפיור כי “אדם שחושב רק על בניית חומות ולא בונה גשרים הוא לא קתולי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות