הפריימריז הרפובליקני: ניצחון מוחץ לטראמפ בנבאדה

המיליארדר המוביל במפלגה הרפובליקנית ממשיך להותיר את יריביו מאחור בפער ענק: זכה ביותר מ-40% • צהל: "אנחנו עכשיו מנצחים, מנצחים, מנצחים במדינה כולה" • במקום השני התייצב מרקו רוביו עם 24.4%, ואחריו טד קרוז עם 19.8%
נתן פרל
ט"ו אדר א' התשע"ו / 24.02.2016 09:04

כארבע שעות לאחר שנפתחו אספות הבחירות במדינת נבאדה, הוכרזו הבוקר (רביעי) התוצאות הראשוניות: בתום קבלת התוצאות מ-20% מהאספות במדינה, המועמד המוביל דונלד טראמפ זכה כצפוי ב-46.1% תמיכה, מרקו רוביו זכה ב-24.4%, ואחריו טד קרוז עם 19.8%. בן קרסון זכה ב-5.4% וג’ון קייסיק קיבל 3.9% תמיכה בלבד..

בן קרסון זכה ב-5.4% וג’ון קייסיק קיבל 3.9% תמיכה בלבד.

בפריימריז בנבאדה ניסה הסנאטור מרקו רוביו לבסס את עצמו כמתחרה העיקרי של דונלד טראמפ, על חשבונו של הסנאטור טד קרוז. אבל בשורה התחתונה יצא טראמפ המנצח גם בתום אסיפת הבחירות הזאת והמשיך את המומנטום שצבר מהבחירות בדרום קרולינה ובניו המפשייר.

בנאום שנשא עם פרסום התוצאות הראשוניות, הודה טראמפ לתומכיו וקרא: “אנחנו עכשיו מנצחים, מנצחים, מנצחים במדינה כולה. נשיב את אמריקה לגדולתה, זה יקרה מהר!”

המועמד המוביל הבהיר כי הוא זכה לרוב בקרב מצביעים צעירים ומבוגרים, בעלי השכלה גבוהה ו”חסרי השכלה”, ובקרב הנוצרים האוונגליסטים. כמו כן, לקול תשואות רמות, ציין טראמפ כי הוא זכה ל-46% תמיכה בקרב המצביעים ההיספנים.

“אתם הולכים להיות גאים בנשיא שלכם, ואתם הולכים להיות אפילו גאים יותר במדינה שלכם”, קרא טראמפ. 

מבחינת טראמפ מדובר בבשורה מצויינת לקראת הסופר טיוזדיי בעוד שבוע – אז ילכו מצביעים ב-12 מדינות ויתנו תנופה משמעותית לאחד המועמדים, כשעל פי הערכות יהיה מדובר במיליארדר הצבעוני.

המאבק המרכזי נכון לעכשיו הוא, כאמור, על מי יצליח להתבסס במקום השני – וינסה לזנב ולחכות לאיזו נפילה של טראמפ.

במפלגה הרפובליקנית מתגברים הקולות המעוניינים בקיום עימות ישיר בטלוויזיה בהשתתפות טראמפ, בתקווה ששם יוצג לפני הבוחרים כגימיק שלא מסוגל לנצח מועמד דמוקרטי בבחירות לנשיאות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חטא עגל הזהב
    24/02/2016 12:16
    מיכאל הכהן אל חדד