הרפורמים מחרימים את לוין. שר התיירות: “סתימת פיות”

שר התיירות יריב לוין מתח ביקורת על הקהילות הרפורמיות ש"לא מגבות את ישראל" ותקף את ההתבוללות • בתגובה הודיע נשיא האיגוד ליהדות רפורמית בצפון אמריקה: "אין לתת לו במה בקהילות ובארגונים היהודיים בארצות הברית" • לוין לא נבהל: "אמשיך לומר דברים ברורים ולפעול בנחישות לבלימת ההתבוללות"
נחמן גור
ב' אדר א' התשע"ו / 11.02.2016 09:55

בשבוע שעבר תקף שר התיירות, יריב לוין, את הקהילות הרפורמיות כשאמר, בין היתר: ״הן אינן מגבות את ישראל בחו״ל, ויהפכו לחסרי חשיבות בתוך שני דורות״.

לוין אמר עוד: “הרפורמים בארה”ב זה עולם הולך ונעלם. קיימת שם התבוללות בהיקפים עצומים. הם אפילו לא מנהלים אחרי זה מעקב אמיתי בתוך הקהילות שלהם. הראיה לכך היא שאדם המתקרא רב רפורמי עומד שם עם כומר ומחתן את בתה של הילרי קלינטון ואף אחד לא מגנה את זה ובכך נותנים לגיטימציה”.

בתגובה שיגר מנכ”ל התנועה הרפורמית בישראל מכתב לקהילות הרפורמיות בעולם, בו הוא קורא לסוכנות היהודית ולפדרציות היהודיות בצפון אמריקה שלא לשתף כל פעולה עם השר לוין – עד שיחזור בו מדבריו.

לפי דיווח בגלי צה”ל, נשיא האיגוד ליהדות רפורמית בצפון אמריקה, ראביי ריק ג’ייקובס, הודיע בתגובה: “כל עוד הוא חושב שליהודי התפוצות אין זכות להשמיע דעה בעניין כמו הכותל, אין לתת לו במה בקהילות ובארגונים היהודיים בארצות הברית. השר לוין לא ילמד אותנו מהי תמיכה במדינת ישראל”.

לפי הדיווח, בעקבות הודעה זו, פגישה שמתכנן משרד החוץ בין השר לוין לקבוצה רפורמית מארצות הברית בתחילת החודש הבא, לא תצא אל הפועל.

השר לוין מסר בתגובה: “מקומם שבעידן בו אנו נאבקים להסביר בעולם מדוע חרם אינו כלי לגיטימי, בוחר נציג היהדות הרפורמית בדרך פסולה של החרמה וסתימת פיות. אסור להתעלם מן המציאות הקשה של ההתבוללות ההולכת וגוברת.

“אמשיך לומר דברים ברורים ולפעול בנחישות לבלימת תופעה חמורה זו”.

מקורבים לשר לוין ביקשו להזכיר כי מנכ”ל התנועה הרפורמית בישראל, היה מועמד ברשימה של מפלגת העבודה לכנסת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות