הנשיא ריבלין בכנס ירושלים: “שלום עם הפלסטינים נראה בלתי אפשרי”

נשיא המדינה נאם בכנס ירושלים: "לא לנצח נחיה על חרבנו, אבל לנצח נצטרך לחיות עם חרבנו" • "ודאי שאנו חייבים למגר את הטרור, אך אל לנו לשכוח את האיבה שאותה קשה מאוד למגר" • "המאבק הנוכחי איננו מאבק של ההתיישבות לבדה, של הימין לבדו. זהו מאבק של כולנו"
נחמן גור
כ"ט שבט התשע"ו / 08.02.2016 12:27

נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס הבוקר (שני) בנאומו ב’כנס ירושלים’ ה-13 של אתר ערוץ 7 והעיתון ‘בשבע’ לגל הטרור  ולסיכויים לשלום עם הפלסטינים.

ריבלין ציין כי במציאות הנוכחית הסכם שלום נראה בלתי אפשרי. “ההנחה, שבתנאים אלה תוכל ישראל להגיע לשלום עם הפלסטינים באמצעות משא ומתן עם ראש הרשות, שחמאס חותר תחתיו ללא הרף, נראית בלתי אפשרית.

“לא לנצח נחיה על חרבנו, אבל לנצח נצטרך לחיות עם חרבנו ועלינו להיות נכונים ומוכנים להגן על המפעל הציוני ועל ארץ ישראל”.

הנשיא דיבר על המציאות הביטחונית בימים אלה: “הטרור הוא טקטיקה, טקטיקה של הפחדה, טקטיקה של איום והריגה. שורש הטרור הוא האיבה הנוראית שאויבינו רוחשים לנו. איבה שהיא בין היתר תוצאה של הסתה איומה המתקיימת גם ברשות הפלסטינית. איבה שמגייסת לשנאה, ילדים בני שלוש עשרה ובני חמש עשרה. איבה שמכוונת כלפי העם היהודי, אך אינה מבחינה בין ישראלי יהודי לשאינו יהודי, בין חייל לאזרח, בין נערה לקשיש או לאישה בהריון”.

לדבריו, “ודאי שאנו חייבים למגר את הטרור, אך אל לנו לשכוח את האיבה שאותה קשה מאוד למגר. רק קיצה של זו יביא לסיומו של זה”.

הנשיא המשיך: “אני יודע שחיילי צה”ל ומפקדיו, שר הביטחון, וכל זרועות הביטחון, מדירים שינה מעיניהם, בוחנים כל תרחיש, ותפיסותיהן אינן מקובעות ואינן מאובנות. צה”ל לא מוגבל, ידיו אינן כבולות, והוא נחוש לנצח את המערכה.

“צה”ל הוא צבא לומד, הוא צבא שמפיק לקחים, צבא שמקיים תחקירים, לומד שיטות חדשות, ומקיים בחינה מתמדת של עמדותיו. צה”ל ומערכת הביטחון לא חוששים מאיתגור של עמדותיהם, מדיון ציבורי נוקב ומהצגת ביקורת ומגוון דעות.

“המאבק הנוכחי איננו מאבק של ההתיישבות לבדה, של הימין לבדו, או אפילו של ממשלת ישראל לבדה. זה לא אנחנו – והם. זהו מאבק של כולנו, זהו מאבק מתמשך של מדינת ישראל. אנחנו נאבקים על עצמאותנו כעם, על זכותנו המוסרית על ארץ אבותינו, ואסור שנקל ראש בעוצמת המערכה ובסכנותיה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות