בוזי’ הרצוג: “לציבור הישראלי נמאס מהח”כים הערבים ומה שמייצגים”

יו"ר האופוזיציה, ח"כ בוז'י הרצוג, נאם בכנס ירושלים: "בבלפור יושב מנהיג משותק שלא יודע לתת מענה לבעיות ולמציאות שישנה מולנו היום" • " ההצעה שלי היא לסיים את בניית הגדר. מה שקורה היום בגוש עציון זה מחדל. מי שלא רוצה שייכפה עלינו הסדר, חייב לאמץ את המתווה שלי"
נחמן גור
כ"ט שבט התשע"ו / 08.02.2016 13:49

יו”ר האופוזיציה, ח”כ בוז’י הרצוג, נאם היום (שני) בכנס ירושלים של ערוץ 7 והעיתון “בשבע”, ופתח בהתייחסות לפערים האידיאולוגיים בינו לבין הציבור אצלו הוא מתארח.

“מותר להתווכח והכל צריך להיעשות באווירה מתאימה”, אמר.

“אתמול קיבלה מפלגת העבודה החלטה משמעותית ביותר פה אחד כמובן”,  סיפר הרצוג. “כל עוד נתניהו ואבו מאזן נמצאים בשלטון לא ניתן להגיע לפתרון של שתי המדינות”.

לדבריו, “באתי פה לומר לכם שגם אתם צריכים לשנות כיוון. אין תשובה להנהגת הימין. אין לבנט תשובה. סיפוח שטחי סי יעודד עוד טרור ועוד גדרות. ההצעה שלי היא לסיים את בניית הגדר. מה שקורה היום בגוש עציון זה מחדל. אנחנו לא מתכוונים בתפילה ‘ולירושלים עירך ברחמים תשוב’ אל 13 הכפרים הערביים סביב ירושלים.

“יש להשאיר את צה”ל בשטח ולא לחזור על הטעות שנעשתה בהתנתקות ומצד שני לתת להם לפלסטינים יותר שלטון עצמי”, הציע הרצוג. “בבלפור יושב מנהיג משותק שלא יודע לתת מענה לבעיות ולמציאות שישנה מולנו היום”.

הרצוג טען כי יש להתמקד במעמדם של גושי ההתיישבות: “הניצחון של הציונות יהיה שהעולם יכיר בגושים ובראשם גוש עציון, שאני קשור אליו אישית. מי שלא רוצה שייכפה עלינו הסדר, חייב לאמץ את המתווה שלי – מתווה ההיפרדות – אנחנו כאן והם שם וקו אדום חוצץ בינינו.

“אם אנחנו לא נתעורר עכשיו אנחנו נגלה אתה עצמנו מול מדינה דו לאומית בשם ישראסטין. כשאני שומע את אורי אריאל מדבר על סיפוח שטחי סי, אני לא מבין מה הוא אומר.

“הרי זה ברור שזה יביא לנזק מדיני. אני בא בעצמי מהציונות הדתית, אני רוצה שנגיע להסדר שישאיר לנו את הגושים. זה לא ייתכן אחרת, במציאות הבינלאומית שאנחנו נמצאים בה”, קבע הרצוג.

הרצוג הוסיף: “אני לא אדיש למציאות, לטרור, לכאב ולאובדן האמון. עובדה היא שהמפלגה שלי אימצה את ההצעות שלי כמעט פה אחד ואפילו הסקרים מעידים ששבעים אחוז מהציבור הישראלי מאמץ אותן”.

בהמשך התייחס הרצוג למפגש הח”כים הערבים עם משפחות המחבלים: “לציבור הישראלי נמאס מחברי כנסת הערביים וממה שהם מייצגים ואומרים. אבל זה בידיים של היועץ המשפטי וזה בטיפולו. היות וברור לכולנו שהמציאות הזו צריכה להסתיים, אנחנו ממתינים ליועץ המשפטי לממשלה שינקוט את עמדתו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בוזי פעם שמאלן מכוער
    08/02/2016 15:02
    כחלון
  1. פעם ימין קיצוני אף פעם הוא לא יודע על איזה צד הוא מתעורר בבוקר איזה מזל אם אבא של בוזי היה חי הוא היה מת מבושה איזה דביל גדל הילד מהפך מהפך ראש הממשלה הבא מפחיד אפילו לחשוב על זה