דרכה האחרונה של הדר כהן הי”ד: “התפללתי שה’ יחזיר אותך אלינו”

אביה של הדר כהן ספד לה: "היית לי אהובה מכל, איך אפרד ממך? כולם אומרים שהיית גיבורה אמיתית אבל אף אחד לא מכיר את החום, שמחת החיים" • בפיגוע בשער שכם הספיקה כהן לפתוח באש והצילה את חיי חברתה
דוד ליבוביץ
כ"ה שבט התשע"ו / 04.02.2016 15:59

מאות בני אדם הגיעו היום (חמישי) להלוויתה של הדר כהן, לוחמת מג”ב בת ה-19 מאור יהודה שנרצחה אתמול בפיגוע בשער שכם שבירושלים.

בלווייה השתתפו מפכ”ל המשטרה רוני אלשיך, השר לביטחון פנים גלעד ארדן ומפקד מג”ב ניצב קובי שבתאי, חבריה וחברותיה של הדר לשירות במג”ד ומאות בני משפחה וחברים.

אביה ספד לה וסיפר, “היית לי אהובה מכל, איך אפרד ממך? כולם אומרים שהיית גיבורה אמיתית אבל אף אחד לא מכיר אותך מקרוב באמת. את החום, השובבות, שמחת החיים. העקשנות שלך להגיע רחוק. אני גאה בך. ומצדיע לך”.

אחותה של הדר, מור, ספדה לה גם היא, “הדרי, מיקרה שלנו הפכת ליקרה של כל עם ישראל”.

“איך מגיבים כששומעים את הדפיקות בדלת?”, שאלה האחות. “התפללתי שה’ יחזיר אותך אלינו. כולם הלכו אחרייך, כריזמתית כזאת. למרות שהיינו רבות ריבים מטופשים אני אוהבת אותך. את היית האור שלנו. בנשמתך חסמת את המחבלים הארורים חדורי השנאה. בכל הכוח נכנסת בו ולא היה אכפת לך מהמשפחה, מההורים – עם ישראל עמד מול עינייך”.

כהן, בת 19 מאור יהודה, התגייסה למשמר הגבול לפני כחודשיים, והותירה אחריה הורים, אח ואחות. היא הנרצחת ה-31 בגל הטרור האחרון.

הלווית הדר כהן

מבירור של השתלשלות האירועים עולה כי כהן הספיקה לפתוח באש לעבר המחבלים בטרם נפגעה בראשה מירי. היא הגיעה לבית החולים הר הצופים לאחר שנפצעה בפיגוע באורח אנוש, שם נלחמו הרופאים על חייה במשך שעות ארוכות, עד שנאלצו לבסוף לקבוע את מותה.

 הפיגוע התרחש כאשר צוות של לוחמי משמר הגבול, שהיה מורכב ממפקד הכח בליווי הדר כהן ולוחמת נוספת, הבחינו בשלושה צעירים בשער שכם שעוררו את חשדם. הצוות ניגש אל החשודים על מנת לבדוק אותם, כשלפתע שלפו נשק אוטומטי מסוג קרל גוסטב וסכינים והחלו לבצע ירי ולדקור את הלוחמות.

אתמול כינס ראש הממשלה בנימין נתניהו דיון ביטחוני בהשתתפות שרים בקבינט, הרמטכ”ל גדי איזנקוט, מפכ”ל המשטרה רוני אלשיך וראש השב”כ יורם כהן בעקבות הפיגוע בשער שכם. בדיון הוחלט להטיל כתר על העיירה קבטיה ליד שכם, ממנה יצאו שלושת המחבלים שביצעו את הפיגוע. בנוסף נבחנו אפשרויות צבאיות נוספות להתמודדות עם התקפות הטרור שהולכות ומחריפות.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות