יחימוביץ’ נגד הרצוג: “מאמץ טענת הימין שאין עם מי לדבר”

לאחר שנפגש עם נשיא צרפת ואמר לו כי הקמת מדינה פלסטינית לצדה של ישראל היא בלתי אפשרית כעת, סופג יו"ר המחנה הציוני ביקורת מח"כ שלי יחימוביץ • טוענת כי שמעה לראשונה על המתווה המדיני להיפרדות מהפלסטינים בתקשורת
יוני גרין
י"ד שבט התשע"ו / 24.01.2016 10:28

ח”כ שלי יחימוביץ’ מתחה הבוקר (ראשון) ביקורת חריפה על יו”ר מפלגתה ח”כ יצחק הרצוג ותקפה את האמירות שהשמיע בפני נשיא צרפת, לפיהן אין בשלב זה היתכנות לפתרון שתי המדינות.

בראיון שהעניקה ברשת ב’ טענה יחימוביץ’ כי שמעה לראשונה על המתווה המדיני של הרצוג בכלי התקשורת, וכי המתווה המדיני להיפרדות מהפלסטינים לא הוצג לחברי המפלגה בטרם הוצג בכלי התקשורת ובנאומיו האחרונים. לדבריה, על מתווה כזה יש לדון עם חברי הסיעה.

“דבריו של הרצוג לנשיא הולנד הם שגויים, יש בהם משום פזילה לימין והם עומדים בסתירה לערכי תנועת העבודה”, תקפה יחימוביץ’. “מול קואליציה שנגררת בשערותיה בידי סמוטריץ’ וחזן, חובה על העבודה להציב חלופה של הידברות מדינית ולא לוותר עליה בטענה הימנית השגורה שאין עם מי לדבר”, אמרה.

יחימוביץ טענה עוד, כי  על האופוזיציה להציג “חלופה ברורה ולא מגמגמת. אבו מאזן אמנם אינו חובב ציון, אבל יתכן שזו הזדמנות אחרונה לדבר עם מנהיג פלשתיני חילוני ופרגמטי ואסור להחמיץ הזדמנות כזאת ולשחק לידיו של נתניהו”.

הדברים נגדם יוצאת יחימוביץ’  עלו אמש בפגישתם של הרצוג והנשיא הצרפתי בפריז.

“אני חסיד גדול של חזון שתי המדינות אבל אנחנו צריכים להיות ריאליים. הוא לא יכול להתממש עכשיו”, אמר הרצוג. “השנאה וההסתה בקרב הפלסטינים גדולה מדי. היפרדות וביטחון הן צעד ראשון הכרחי בדרך לחזון שתי המדינות”.

הרצוג הציג לנשיא הצרפתי את עקרונות תכנית ההפרדה שלו: “הניסיון לחתור למדינה פלסטינית כעת לא יחזיק מים. לא יכולה לקום עכשיו מדינה פלסטינית, כי לפלסטינים אין כרגע הנהגה השולטת בכל השטח ויכולה להוביל מהלך כזה”.

לדבריו, “קודם כל צריך לייצר הפרדה בין הישראלים לפלסטינים. הפרדה שתלווה בצעדים ביטחוניים וכלכליים תביא ליתר רגיעה באזור ולהגברת הביטחון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות