שר הביטחון יעלון החליט: הבתים בחברון אליהם נכנסו יהודים יפונו

המתנחלים זכו לעידוד רב במערכת הפוליטית אך כל זה לא יעזור: שר הביטחון משה יעלון החליט הערב כי שני הבתים הממוקמים בסמוך לשכונת אברהם אבינו בחברון, אליהם נכנסו יהודים - יפונו
אליעזר היון
י"ב שבט התשע"ו / 21.01.2016 23:35

סוף להתיישבות הקצרה? שר הביטחון משה (בוגי) יעלון החליט כי שני הבתים בחברון אליהם נכנסו היום (ה’) קבוצה של מתיישבי העיר, יפונו.

בשעות האחרונות, זכו המתנחלים לתמיכה פוליטית רבה מימין, אך גורם ביטחוני הבהיר כי “לא מן הנמנע שהמבנים יפונו מיושביהם”, כעת, אמור, החליט שר הביטחון כי המתנחלים יפונו.

במהלך שעות הערב נפגשו אנשי העמותה שרכשה את הבתים – “הרחיבי מקום אוהלך” – עם המנהל האזרחי ונציגי משרד הביטחון והציגו בפניהם את המסמכים שלדבריהם מאשרים כי הרכישה בוצעה כדין.

אלא, שהעובדה כי הכניסה לבתים היתה ללא הסדרת רישום ואישור עיסקה, ובעיקר ללא תיאום בטחוני ומדיני, תוביל לפינוי.

חברון

כפי שדווח מוקדם יותר, עשרות יהודים נכנסו היום בצהריים לשני בניינים ריקים בחברון, הממוקמים בין שכונת אברהם אבינו למערכת המכפלה. הבתים החדשים אינם נחשבים לחלק מהיישוב היהודי ונמצאים במרחק לא רב ממנו כמובלעת בתוך הצד הערבי של העיר, ובין שני הבתים מתגוררת משפחה פלסטינית. השטח כולל מספר דירות, חנויות ומחסנים בהיקף של מאות מטרים.

הבתים – שנקראים “בית רחל” ו”בית לאה” –  נרכשו מערבים על ידי יהודים בכסף מלא.

“ושבו בנים לגבולם”, נמסר מעמותת ‘הרחיב מקום אהלך’. “אנו זוכים לגאול שני בניינים נוספים בחברון עיר האבות, בית רחל ובית לאה, ומצטרפים בכך לשרשרת ארוכה של גואלי אדמות ארץ ישראל אשר קנו בכסף מלא בתים ואדמות החל מאברהם אבינו דרך אוסישקין ורופין, הרב יוסף ריבלין ועוד.

“אנו באנו לארץ ישראל כדי לחיות בה בגאון ובבטחה, וקוראים לממשלת ישראל לזקוף את קומתו של העם היהודי בארצו ולאפשר ליהודים לקנות בתים ולגור בהם בכל מקום במרחבי ארצנו ובפרט בעיר חברון”.

בנוסף, הרוכשים מבקשים ממערכת הביטחון להגן על חיי המוכר הערבי ומשפחתו, מפני הערבים ומפני ארגוני “זכויות אדם”.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות