אבו מאזן: ניסיתי להיפגש עם נתניהו חודשיים – והוא סירב

בשיחה עם עיתונאים ישראליים במוקטעה טען יו"ר הרשות הפלסטינית כי ניסה במשך החודשים האחרונים לתאם פגישה בינו לראש הממשלה, אך זה סירב • לשכת נתניהו: "הדברים אינם נכונים. זהו נסיון של אבו מאזן להתחמק מאחריותו"
אליעזר היון
י"א שבט התשע"ו / 21.01.2016 20:57

“בחודשיים האחרונים התקיימו מגעים לקיום פגישה ביני לבין נתניהו, אלא שהוא סירב”, כך טוען יו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

את דבריו אמר אבו מאזן בשיחה עם כתבים ישראליםבמוקטעה, מתוך מטרה להגיע אל הציבור הישראלי.

“אני לא מסית, בניגוד לטענות השרים הישראלים. אני קורא להם להראות לי איפה בדיוק הסתתי”. אבו מאזן גם טען כי הציטוט שיוחס לו, שלפיו הישראלים “מטנפים ברגליהם” את מסגד אל-אקצא סולף. לדבריו, הוא אמר כי “כל מי שנכנס מבחוץ למסגד מלכלך אותו”, אך לא הייתה בדבריו כוונה כנגד היהודים.

ביחס לשיחות שלום עם ישראל אמר יו”ר הרשות: “הפלסטינים מעוניינים במדינה, הדבר תלוי בישראל. הרשות הפלסטינית מתנגדת לכל סוג של קיצוניות ולשפיכות דמים – בין אם של פלסטיני או של ישראלי, אבל אסור לשכוח שגל האלימות נובע מהיעדר אופק מדיני והיעדר תהליך שלום”.

התיאום בין הרשות הפלסטינית לישראל ימשך הבטיח אבו מאזן: “מנגוניני הביטחון שומרים על ביטחוננו וגם שהאלימות לא תזלוג לישראל. למרות הביקורת נמשיך בתיאום הביטחוני כי אנחנו רוצים להגן על עצמנו והסביבה”.

אבו מאזן התייחס גם למעמדו האישי ברשות: “הנושא הוא לא אם אני מתכנן להתפטר או לא. יש לנו מוסדות. מי שיחליט מי יהיה אחרי כשיקרה משהו זה המוסדות הפלסטינים. בדיוק כמו שערפת מת והמוסדות אישרו את מועמדותי”.

בלישכת נתניהו מיהרו להכחיש את טענותיו של יו”ר הרשות אבו מאזן: “הדברים אינם נכונים. זהו נסיון של אבו מאזן להתחמק מאחריותו להיעדר מו”מ. גם היום בדאבוס קרא נתניהו לפגישה”. עוד לפני השיחה עם הכתבים, נפגש יו”ר הרשות עם פעילות שמאל ישראליות וקרא להן להפעיל לחץ על הממשלה על מנת לקדם את תהליך השלום התקוע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות