אושר: העדפה מתקנת לחרדים • ח”כ לביא: פוגע בנשים החרדיות

הממשלה אישרה העדפה בקבלת גברים חרדים למשרות בשירות המדינה • ח"כ עליזא לביא: "החוק החדש עלול לפגוע במעמדן של הנשים החרדיות בשוק העבודה"
כ"ה אייר התשע"ד / 25.05.2014 13:11

“מדיניות הממשלה להעדפת חרדים תשליך על מקומן של הנשים החרדיות בשוק התעסוקה”, כך אמרה הבוקר יו”ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח”כ ד”ר עליזה לביא, על החלטתו של שר הכלכלה נפתלי בנט – שאושרה היום בממשלה – לקדם תעסוקת חרדים בשירות המדינה.

ההחלטה קבעה כי  על משרד ראש הממשלה בתיאום עם משרד הכלכלה, לגבש ולהפיץ תוך 60 יום תזכיר חוק, שיאפשר העדפה בקבלה למשרות בשירות המדינה לגברים בני המגזר החרדי. הדגש בהצעה ניתן על גברים חרדים, מאחר ולפי משרד הכלכלה נשים חרדיות כבר זוכות לייצוג הולם מתוקף היותן נשים.

לפי ההחלטה, מחויבת הכנסת להביא בהקדם הצעת חוק שתקדם את שילוב החרדים בשירות המדינה, בדומה למדיניות הקיימת כיום כלפי נשים וערבים.

במכתב ששיגרה לשר האוצר ולשר הכלכלה כתבה לביא: “הנשים החרדיות מרוויחות פחות, משכילות פחות ונתונות לניצול תעסוקתי בעקבות מצבן. אנו צועדים אחורה, הפער הגדל בינן לבין הגברים החרדים ובין שאר החברה בכל הנוגע לשכר, השכלה ותעסוקה רק ילך ויגדל ויהיה כשל לדורות. דווקא בקהילה בה הפערים המגדריים הם מושרשים ומובנים תרבותית עלינו להיזהר שבעתיים, לגלות רגישות לשונות, ולהקדים חשיבה שתישען על הידע הקיים ולתרגמה למעשים”.

  פנייתה של לביא מגיעה שבוע אחרי קיום דיון בוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי בנושא תעסוקת נשים חרדיות, בנוכחותן של הנשים עצמן וגופי מחקר ותעסוקה. בדיון עלו נתונים מדאיגים על פערי השכר, מחסור במקומות עבודה והשכלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות