תמו אפללו פינת מסעודה זגורי • רעיון חדש: רחובות בבית הקברות

מנהל בית העלמין של אופקים הגה פתרון מקורי לבעיית ההתמצאות בבית הקברות: במקום חלקות וגושים במספרים - שלטים ורחובות, ממש כמו בעיר • והכל כבר בתוך אפליקציית 'ווייז'
אריה ריבקינד
ו' טבת התשע"ו / 18.12.2015 11:11

גם זה קורה: תושבי העיר אופקים ומי שקרוביהם קבורים בבית העלמין שבעיירה יוכלו מעכשיו לאתר את קברי קרוביהם בעזרת אפליקציית ווייז.

בתי העלמין בישראל עוברים מהפכה בשנים האחרונות, עם טיפוח מסיבי, אך אחת הבעיות המרכזיות בה נתקלים המבקרים בבתי העלמין הוא הקושי באיתור חלקת הקבר המבוקשת.

בבתי עלמין ברחבי הארץ משתמשים בעיקר בשמות של חלקות וגושים, ונעזרים במספרים, אך מנהלי בית העלמין באופקים מצאו פתרון הגיוני יותר: החל מאתמול הוצבו ברחבי בית העלמין 15 שלטים חדשים עם שמות רחובות, ממש כמו בתוך עיר.

חיים רומי, מנהל בית העלמין, אמר ל’ישראל היום’: “לפני כמה חודשים עבר פה רכב של חברת ווייז וסיפר שהם מסמנים בתי עלמין. התחלתי לחשוב איך לעשות את זה פרקטי, וככה התגלגל הרעיון לעשות רחובות”.

בית העלמין באופקים ממוקם על שטח של כ-50 דונם, בהם קבורים כ-4,000 בני אדם.

ביום ראשון הקרוב ייערך טקס הסרת הלוט לרחובות החדשים, שעל שמותיהם מספר בנימין מלכה, יו”ר המועצה הדתית בעיר ל’ישראל היום’: “קראנו לרחובות על שמות של נשים וגברים. ננציח אנשים שעבדו בחברה קדישא ומתנדבים שעסקו בכבוד המת שנים ארוכות.

“לדוגמה, חסידה מור יוסף, תמו אפללו או מסעודה זגורי, שהיו נשים שעסקו ברחיצה ובטהרה של נפטרות, וגם רחוב על שמו של הרב אברהם ביטון, שבמשך שנים היה מספיד בהתנדבות ומלווה משפחות ברגעים הקשים, וכן על שם יעקב אוחנה שהיה יו”ר בית העלמין.

“כולם אנשים צדיקים, אנשים שלפני שהכל היה מפותח היו רוחצים מתים בבית שלהם על שולחנות עם דליים, רק בשביל המצווה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות