מס הכנסה ערך פשיטה על מוהלים: 25 אחוז מהם מעולם לא פתחו תיק

במבצע מיוחד של יחידת ניהול הספרים במס הכנסה נבדקו מוהלים ורבנים עורכי חופות • התברר: רבע מהם לא פתחו מעולם תיק במס הכנסה, ולא דיווחו על הכנסותיהם • שני רבנים: "אנו מעבירים ישר את הכסף לתרומה"
אליעזר היון
כ"ז כסלו התשע"ו / 09.12.2015 14:27

ביצוע ברית מילה כידוע, הינה מצווה שלא נוהגים ליטול עליה שכר, כפי שנאמר בהלכה, ומכל מקום ישנם היתרים שונים המאפשרים למוהלים להתפרנס יפה ממלאכה זו.

זו הסיבה כפי הנראה, שבמס הכנסה החליטו לערוך פשיטה על למעלה מ-400 מוהלים ורבנים המספקים שירותי דת שונים – בהם עריכת חופות וברית מילה, כך דווח באתר גלובס.

ומה היו ממצאים? יחידת ניהול הספרים של מס הכנסה גילתה כי כ-25% מהרבנים שנבדקו מעולם לא פתחו תיק ברשות המסים, ומעולם לא דיווחו על הכנסותיהם.

כשנאלו הרבנים על הכנסותיהם ענה אחד: “אני לא דורש כסף עבור עריכת חתונות, אני אפילו מסרב. רק פעם אחת נתנו לי 500 שקל”. אחר טען כי לא ידע שהוא צריך להוציא קבלות עבור תשלום. ושניים אחרים טענו כי את המעטפות עם הכסף שהם מקבלים הם אפילו לא פותחים, אלא מעבירים ישר לתרומה, אבל באופן תמוה אחד מהם ידע בדיוק מה ממוצע “התרומה” שהוא מקבל.

נתון מרתק אחר שעלה בבדיקה גילה, כי מבין נותני שירותי הדת שנבדקו ולהם קיים תיק במס הכנסה, נמצא כי 3% בלבד לא דיווחו על הכנסותיהם במלואן – ממצא חריג לטובה בהיסטוריה של מס הכנסה.

אנשי מס הכנסה הגיעו אל רשימות הרבנים באמצעות מידע וחשדות מוקדמים, אך גם על סמך מיפוי מראש של המשרדים על-ידי הזמנת רשימות מהמועצות הדתיות לגבי עורכי החופות, ואיתור רשימות מוהלים שנלקחו מהאינטרנט.

באתר גלובס מציינים כי נזכיר כי לפני כחצי שנה קבעה רשות המסים כי שירותי דת שמעניקים רבנים ומקובלים ימוסו. זאת, במסגרת טיוטת חוזר מיסוי שהעבירה הרשות להערות הלשכות המקצועיות. החוזר מסדיר את מיסוי התקבולים בגין שירותים הניתנים על-ידי רבנים, מקובלים, מוהלים, חזנים ובדצי”ם, כגון עריכת חופות, בריתות, תפילות, “הילולות”, “תיקונים”, מתן ברכות, ייעוץ, חלוקה או מכירה של קמיעות, מים קדושים ותשמישי קדושה שונים ושירותי כשרות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חייבים לנהל ספרים כחוק ולרשום כל הזמנה ותקבול כדין.
    09/12/2015 23:09
    הרב אבי זרקי
  1. יחד עם זאת, מול שלטונות המס יש להתנהל בצורה מקצועית ובשום שכל שאם לא כן יתפרו לכם תיקים בחקירות, אזרחי, מע”מ וביטוח לאומי.
    תלמדו ממני לנהל ספרים כחוק ולישון בשקט.
    לכל מי שצריך עזרה מול שלטונות המס פנו אלי: 050-5261182 הייעוץ וההכוונה בהתנדבות. אעזור לכם לעלות על דרך המלך כדת, כדין וכחוק. זו הדרך הנכונה להרוויח ולשלם. זו המדינה שלנו ויש לשמור עליה ועל האינטרסים שלה גם אם לא כל כך מובן למה.