השר לשעבר בן אליעזר מואשם בקבלת שוחד והלבנת כספים

כתב אישום הוגש כנגד בכיר העבודה לשעבר בנימין פואד בן אליעזר בגין שוחד, הצהרות הון כוזבות, והלבנת מאות אלפי דולרים • עו"ד יעקב וינרוט: "אנו נלמד את החומר, אנו מאמינים בחפותו ונשיב לטענות בבית המשפט"
דוד ליבוביץ
כ' כסלו התשע"ו / 02.12.2015 14:08

בדרך לספסל הנאשמים: כתב אישום הוגש היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד בנימין בן אליעזר, לשעבר שר הביטחון.

בן אליעזר מואשם, כי במהלך תקופת כהונתו כשר וכחבר כנסת הוא דרש וקיבל סכומי כסף בעד פעולות הקשורות בתפקידיו מאנשי עסקים שונים, ובכספים אלה רכש בין היתר נכסי נדל”ן. בן אליעזר גם מואשם כי המיר ללא דיווח ותוך נקיטת פעולות הסוואה והסתרה, מט”ח בשווי מאות אלפי דולרים, אותו החזיק במזומן בכספות בביתו ובבנק.

כמו כן, בן אליעזר מואשם כי מסר הצהרות הון כוזבות ליו”ר הכנסת בכך שלא כלל דיווחים בדבר הון ונכסים שצבר, וכי לא הגיש דוחות לרשות המסים והעלים ממנה הכנסות חייבות במס הנובעות מניצול מעמדו כעובד ציבור בכיר.

עורך דינו יעקב וינרוט אמר לאחר הגשת כתב האישום: “אנו נלמד את החומר, אנו מאמינים בחפותו ונשיב לטענות בבית המשפט”.

פרשיית השוחד של בן אליעזר נחשפו ערב ההתמודדות לתפקיד נשיא המדינה. המשטרה פתחה בחקירה בחשד כי קיבל מאות אלפי דולרים מאיש העסקים אברהם מניקשווילי. זאת, בתמורה לסיוע במתן רישיון קידוח באתר באשדוד. בן אליעזר הכחיש בתחילה את קבלת ההלוואה מנקשווילי.

מלבד פרשיית שוחד, חשוד כאמור בן אליעזר גם בהלבנת מאות אלפי דולרים. מקורבו צ’רלי יהודה, שנאשם אף הוא בפרשיה, העיד בהקלטה שנחשפה בתכנית “המקור” של ערוץ 10 כי “פואד התקשר אליי ואמר לי שהוא צריך אותי. פגשתי אותו בדרום תל אביב והוא אמר לי לקחת מעטפה תפוחה. נתתי בציינג’ את המעטפה, העובד פתח אותה וספר במכונה את הכסף שהיה בשטרות של מאה דולר אמריקאי. ואז העובד נתן לי צ’ק. למחרת נתתי לפואד את הצ’ק”. בו אליעזר השיב: “אני לא זוכר את הסיטואציה הזאת”.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות