יהדות התורה וש”ס: “לא נשלים עם הדרת חרדים בקרית יובל”

על רקע חנוכת מבנה בשכונת קרית היובל לנוער חילוני בעלות של מיליונים - סיעות ש"ס ויהדות התורה בעיריית ירושלים יצאו בהודעה משותפת: "לתת גם לתושבי קרית היובל החרדים את המגיע להם"
אריה ריבקינד
י"ט כסלו התשע"ו / 01.12.2015 17:24

עיריית ירושלים חונכת היום (שלישי) מבנה מיוחד לפעילות הנוער החילוני בקרית היובל, בעלות של מיליוני שקלים. 

נציגי סיעות יהדות התורה וש”ס בעירייה, שיעדרו מטקס גזירת הסרט וחנוכת המבנה, אומרים בהצהרה משותפת כי “הגיע הזמן שעירית ירושלים תקים מבנה מכובד לא רק עבור הציבור החילוני בקרית היובל, אלא גם עבור ילדי השכונה החרדים, שכיום אין להם ולו מבנה אחד שישמש אותם”.

בקרית יובל מתגוררים אלפי ילדים וילדות ובני נוער חרדיים, שאין להם מקום כלל לפעילות, וכל פעילות חברתית שנערכת, מתקיימת במקומות מאולתרים. “עיריית ירושלים חייבת לשרת את כל המגזרים והציבורים בירושלים ללא הבדל, זו חובתה הבסיסית,  אך בקרית היובל קיימת אפליה בוטה של הציבור החרדי, הן במה שקשור למבני חינוך והן בכל הקשור למבנה פעילות לנוער וילדים”, הם אומרים.

“לדבריהם, “תושבי השכונה החרדים מצביעים על התפתחות מרשימה בבניית מבני ציבור לצרכי פנאי למגזר הכללי, אך הציבור החרדי נותר מאחור וזכותו הבסיסית למבני חינוך תקניים נשללת ממנו”.

בית ספר

חברי הסיעות מדגישים, כי “יהדות התורה וש”ס לא ישלימו עם הדרתו של הציבור החרדי בקרית היובל, ולא ינוחו ולא ישקוטו כל עוד הדרה זו לא תיפסק, בדמות בניית בית ספר יסודי למאות הבנות החרדיות בקרית היובל, והעמדתו של מבנה ראוי ומותאם לפעילות של ילדי השכונה החרדיים”.

נציגי יהדות התורה וש”ס קוראים לראש העיר, שיורה למקבלי ההחלטות בעירייה שלא להיגרר אחר מיעוט שולי אשר מתסיס וגורם לשנאת אחים בקרית היובל, ולהתייצב באומץ מול הגורמים הללו המונעים משנאה, ולתת גם לתושבי קרית היובל החרדים את המגיע להם בדין, כאזרחים שווי זכויות.‏

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות