שקד: “פעם ראשונה שההנהגה החרדית אישרה חוק גיוס. זה הישג”

על תיקון חוק הגיוס: "זה נכון, החוק פחות שוויוני, אבל צריך להיות חכם ולא צודק" • בתגובה לפרשת מגל: "מדובר בדיני נפשות" • כל הרכב ועדת השופטים: "בית המשפט צריך להיות מורכב מחרדים, ערבים ודתיים"
נחמן גור
י"ב כסלו התשע"ו / 24.11.2015 20:04

שרת המשפטים אילת שקד התארחה הערב (שלישי) בכנס שדרות לחברה במכללת ספיר והתייחסה, בין היתר, לחוק השוויון בנטל ולסערה שמרכזה נמצא ראש סיעתה, ח”כ  ינון מגל.

על תיקון חוק הגיוס אמרה: “השיח הוא רדוד ופופליסטי. שמעתי חברי כנסת שמתראיינים היום בנושא חוק הגיוס, אבל מעטים מבינים בו. לפני השינוי – ליבת החוק מדברת על יעדים. כל עוד עומדים ביעדים הגיוס וולנטרי.

“אם מ-2017 לא עומדים ביעדים חלה חובת גיוס. חוקקנו חוק שהוא חוק טוב. החרדים השנה עמדו ביעדיי הגיוס בגלל שהצבא מאוד התאמץ ונפתחה גם פלוגה חרדית בגבעתי. הייתה תחושה שכל עוד הצבא מתאמץ ומשקיע, למרות ההתנגדות של ההנהגה החרדית לחוק, הצליחו לעמוד ביעדים.

“התיקון לחוק אומר שמ-2020- 2023 אם לא עומדים ביעדים יחוקק חוק חובת גיוס. בשניהם יש בסוף חובת שירות. השאלה היא רק אם ב-2017 עומדים ביעדים או ב-2023.

“מה היתרון בתיקון? פעם ראשונה שההנהגה החרדית אישרה חוק גיוס. זה הישג שהיא יושבת ומאשרת חוק. זה נכון, החוק פחות שוויוני, אבל צריך להיות חכם ולא צודק”.

שקד אמרה כי היא פועלת לקידום רפורמה, כך שם בישראל משפט יסתיים תוך שבוע.

על הרכב ועדת השופטים אמרה שקד: “זה לא סוד שרציתי לשנות את הרכב ועדת השופטים כדי שתהיה פחות הומוגניות. בסופו של דבר הם אמורים לשפוט לפי אמות הצדק והם לא אמורים להיות מושפעים משום דבר. עם זאת, בית המשפט צריך להיות מורכב מחרדים, ערבים ודתיים”.

שקד, שנפגשה עם סטודנטים מביה”ס למשפטים במכללת ספיר לפני שנאמה בכנס, נשאלה על ידי אחד מהסטודנטים על פרשת מגל ואמרה: “מדובר בדיני נפשות, ילדים ומשפחות. לא למדתי את הנושא כי הייתי כל היום בסיור, ולכן לא אתייחס עד שלא אלמד את הדברים לעומק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות