“חיכיתי ששוטר יהרוג אותי”: תמליל חקירת המחבל מארמון הנציב

תמלולי החקירות של המחבל שביצע את הפיגוע בארמון הנציב, במהלכו נרצחו נרצחו שלושה יהודים הי"ד, מעלים תמונה מצמררת • המחבל: "הוצאתי את האקדח, דרכתי אותו ופניתי לאנשים שיושבים בחלק האחורי של האוטובוס והתחלתי לירות בהם"
אליעזר היון
י"ב כסלו התשע"ו / 24.11.2015 18:47

תמלולי החקירה של המחבל שביצע את הפיגוע באוטובוס בארמון הנציב, נחשפו היום על ידי העיתונאי יהושע בריינר מאתר וואלה.

מהתמלולים עולה השתלשלות האירועים, וקור  רוחו של המחבל, שאף סרב להצטער.

במהלך הפיגוע עלו שני מחבלים – בהאא חליל עליאן, ובלאל אבו גאנם בן ה-21 – ורצחו שלושה יהודים. המחבל בהאא חליל עליאן נהרג על ידי כוחות הביטחון, ושותפו לפיגוע בלאל אבו גאנם בן ה-21 נפצע באורח קשה.

אבו גאנם סיפר כיצד תוכנן הפיגוע: “בהאא בא אליי לחנות הקוקטיילים שבה אני עובד בליל הפיגוע, הוא אמר לי שיש ברשותו 20 אלף שקלים ושהוא רוצה להשיג אקדח. שאלתי ‘למה אקדח?’ והוא ענה שהוא רוצה לבצע פיגוע נגד יהודים. אמרתי לו שאם הוא מצליח להשיג אקדח, אני אבצע עמו את הפיגוע”.

כשנשאל בחקירה מדוע החליטו מלכתחילה לבצע פיגוע, השיב אבו גאנם: “בגלל אל-אקצא… בגלל הפריצות לאל- אקצא ובגלל רצח הילדים הקטנים שהמתנחלים רוצחים”.

בהאא רכש אקדח בשכונת אבו דיס ובבוקר הפיגוע התייצב בחנות המשקאות שבו עובד אבו גאנם: “בהאא הגיע באותו הבוקר וראה אצלי סכין בחנות ואמר לי שהיא מתאימה לפיגוע ולקח אותה.

“הלכנו לחנות שבה עבד בהאא וכשהגעתי הוא הראה לי דבר ראשון את האקדח, בצבע שחור. הייתה בו מחסנית עם 14 כדורים. החזקתי את האקדח והסתכלתי עליו, והוא לימד אותי איך להוריד את הנצרה. וככה, אני שמתי אותה במותן שלי ויצאנו. בהאא לקח איתו את הסכין ושם אותה מתחת למכנסיים”.

אבו גאנם המשיך לספר בחקירה כיצד נסעו בקטנוע שלו לשכונת ארמון הנציב, המרוחקת דקות ספורות מביתו, שם המתינו לאוטובוס.

כמה דקות לאחר מכן הגיע קו 78 של אגד ריק מנוסעים. “האוטובוס לא היה מלא ועלו עוד נוסעים. בפאתי ארמון הנציב, בהאא הסתכל לעברי ונדנד בראשו ואמר לי כאילו ‘תתחיל'”.

אבו גאנם מתאר את האירוע עצמו: “הוצאתי את האקדח, דרכתי אותו ופניתי לאנשים שיושבים בחלק האחורי של האוטובוס והתחלתי לירות בהם. בהאא פנה קדימה והתחיל לדקור. ראיתי אדם מבוגר ועוד אישה מבוגרת ועוד אנשים – יריתי בהם וראיתי אותם נפצעים ואז נגמרו לי הכדורים.

“חיכיתי שיבוא שוטר ויהרוג אותי. בהאא בא אליי ולקח ממני את האקדח. הסכין הייתה עדיין ביד שלו. המשטרה באה ובהאא התחיל להפחיד את המשטרה שהיו מחוץ לאוטובוס עם האקדח. המשטרה התחילה לירות לעברנו ופגעו בי ונפלתי את הרצפה. אני לא יודע מה קרה אחר כך”.

בכתב האישום שהוגש נגד אבו גאנם בתחילת החודש הוא מואשם בירי בראשם של הקדושים חיים חביב, אלון גובברג וריצ’רד לייקין הי”ד.

לאחר שהכדורים באקדחו נגמרו, הוא החל לחנוק נוסע נוסף שהיה באוטובוס וניסה לברוח מהמקום.

שותפו עליאן הספיק לדקור שלושה ולפצוע עוד שבעה בני אדם. עליאן אף ניסה להשתלט על האוטובוס לאחר שהנהג נמלט ממנו, בניסיון להזעיק עזרה, אולם הוא לא הצליח. “אף אחד לא הדריך אותנו, אנחנו לבדנו, החלטנו לבצע פיגוע”, הודה אבו גאנם.

חוקר: אם הייתה כמות של ערבים באוטובוס, הייתם מבצעים את הפיגוע?

אבו גאנם: “לא, לא חושב… רק אני יריתי בפיגוע. אני יריתי ובהאא דקר”.

חוקר: אתה מצטער על מה שעשית?

אבו גאנם: “לא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גם אני חיכיתי ששוטר יהרוג אותו !!!
    24/11/2015 19:30
    ישראלים טיפשים
  1. גם אני חיכיתי ששוטר יהרוג אותו !!!
    חבל שלא עשו זאת, עוד כמה שנים הוא משתחרר עם תואר, ויוצא לפיגוע הבא.