נתניהו נזף באורן חזן • הח”כ: “הכל שקר מוחלט. שתלו מילים בפי”

פרשת אורן חזן וקארין אלהרר • לשכת נתניהו: ''ראש הממשלה רואה בחומרה את הדברים המיוחסים לח״כ אורן חזן, אם אכן נאמרו" • אדלשטיין מיהר לסגור חשבון: "הוא 'שור מוּעד' כבר כחצי שנה" • חזן: "שוב השמאל וחלקים בתקשורת מנסים לשקר ולהכפיש"
שרי רוט
י"ב כסלו התשע"ו / 24.11.2015 15:26

ראש הממשלה בנימין נתניהו נזף בחבר הכנסת אורן חזן על דבריו הלילה (שלישי) נגד חברת הכנסת קארין אלהרר מיש עתיד.

”ראש הממשלה רואה בחומרה את הדברים המיוחסים לח״כ אורן חזן”, נמסר מלשכת נתניהו. ”אם אכן נאמרו, ראש הממשלה דורש שהתבטאויות כאלה לא יישנו. כך גם אמר לח״כ אורן חזן”.

התקרית התרחשה הלילה במליאת הכנסת, כאשר לדברי ח”כי יש עתיד, אורן חזן לעג לנכותה של חברת הכנסת אלהרר, הסובלת ממחלת ניוון שרירים.

במהלך ההצבעות על תיקון חוק הגיוס בקריאה שנייה ושלישית, צעק חזן לעבר אלהרר, לדבריהם: “את צריכה שעיסאווי יעזור לך?”

יו”ר יש עתיד יאיר לפיד, ניגש מיד לאחר פירסום התוצאות אל יו”ר הכנסת יולי אלדשטיין, ודרש ממנו שיסלק את חזן מהמליאה.

בשיחה אמר לפיד: “יולי, יושב פה חבר כנסת אחד, לועג באופן קונסיסטנטי לנכות של חבר כנסת אחר, אתה לא יכול לא לעשות משהו בנדון? הוא יושב שם וצוחק עליה”.

אדלשטיין השיב: “אתה יודע שיש לי בעיה איתו”.

לפיד המשיך: “תוגש תלונה, אבל צריך לזרוק אותו מפה. לא רציתי לעשות עם זה משהו כדי שלא יגידו שאני מנצל את השוויון בנטל, חיכיתי עד אחרי ההצבעה, תעיף אותו מהאולם”.

לפיד המשיך לדחוק  באדלשטיין לפעול: “יולי, אתה היו”ר, למי אני אפנה? למי אני אפנה? אתה היו”ר”.

בשלב זה ניגש אורן חזן ללפיד, וקרא לעברו: “יהיר, יהיר, יש לך בעיה איתי?”.

לפיד הגיב: “תתרחק ממני, יא חתיכת כלום”.

חזן, מצידו, צייץ הלילה בחשבון הטוויטר שלו: “לפיד ובוז’י מתחרים בבכיינות. יהיר שהתבוסות הליליות לא עושות לו טוב רץ להתבכיין עלי ליו”ר הכנסת: ‘תוציא אותו..תוציא אותו..’, יש למישהו טישו?”

העימות עם חזן החל במהלך ההצבעה על תקציב המדינה, אז ביקשה אלהרר מחבר הכנסת עיסאווי פריג’ ממרצ, היושב לצידה, כי ילחץ עבורה על כפתור ההצבעה בכמה הזדמנויות. חזן עורר מהומה וטען כי מדובר ב”הצבעות כפולות” – עד שיו”ר הכנסת התערב ואישר זאת.

בעקבות הסערה התקשורתית, פרסם אורן חזן בצהרים הודעה:

“מכיוון ששוב השמאל וחלקים בתקשורת מנסים לשקר ולהכפיש, אז הנה האמת במלוא הדרה: מעולם לא פניתי לח”כ אלהרר ואמרתי את הדברים שנכתבו עלי. זהו שקר מוחלט.

כמי שבילה שני שליש מחייו בבתי חולים וכאח לנכה צה”ל, מעולם לא פגעתי או חלילה ליגלגתי על נכות שלה או על נכות של מישהו אחר. מי שמכיר אותי יודע שזה רחוק ממני שנות אור, וכמה שינסו לטפול זאת עלי – זה לא יתפוס, כי זה פשוט לא נכון.

אני אישית מתנצל אם מישהו נפגע כתוצאה מהפרסומים השקריים הללו. לצערי, הוטעתם.

ועכשיו להשתלשלות האירועים כפי שהיא:

לפני כשבוע, בהצבעות התקציב, בזמן שדעתה של ח”כ אלהרר היתה מוסחת, הצביע במקומה ח”כ אחר, עיסאווי פריג’ ממפלגת מרצ. הסרטון של ההצבעה הכפולה נשלח אלי מהעיתונאי יוסי בן עטר, שחשף זאת ואני הפניתי אותו ליו”ר הכנסת ולראש הממשלה.

משום מה, בחרו חברי כנסת מהשמאל להראות כאילו אני יוצא נגד ח”כ אלהרר, שהיא במקרה גם נכה ולא נגד ח”כ פריג’ שהצביע כפול.

גם כששאלתי אתמול במליאה איפה ח”כ פריג’ החליטו בתקשורת לשתול, פשוט כך, בפי מילים שלא נאמרו על ידי, כנגד ח”כ אלהרר, שאותה אני מאוד מוקיר ומעריך.

אז חברים, לא היה ולא נברא, ח”כ פריג’ ביצע הצבעה כפולה, שלכאורה איננה חוקית, עד שיוכח אחרת, ובמקום להוכיח כי לא כך הוא, כפי שרואים בסרטון, שהוא עשה זאת בהיסח דעת בזמן שהיא עסוקה בדברים אחרים, מאשימים את השליח.

האמת היא אמת ועליה להאמר, גם אם איננה נעימה לאוזני אנשי השמאל והתקשורת”.

יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר לפני הצהרים על חזן: ״אני מצר מאד על התבטאויותיו של ח”כ חזן כלפי ח”כ אלהרר.

“אלו דברים מן הסוג שלא העליתי בדעתי שאדם כלשהו יכול לומר על זולתו, גם לא בלהט הדיון ובוודאי בין נבחרי ציבור. נחצה כאן קו אדום בלתי נסבל.

“לצערי, כבר לא מדובר בתחקיר  עיתונאי אלא בהתנהלות בעייתית של ח”כ שהוא ‘שור מוּעד’ כבר כחצי שנה. מעבר למה שעשיתי כיו”ר ככל הניתן במסגרת החוק, על כל אחד מאיתנו לנקוט בצעדים מעשיים, בוודאי על חברי הקואליציה״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    די הוא נמאס
    25/11/2015 00:24
    אליהו
  1. אורן חזן דחוף תתפטר