ה’מועצות’ הכריזו מלחמה במחוז החרדי: אין יותר שיתוף פעולה

חברי ועדות הרבנים לענייני חינוך של מועצות גדולי התורה של אגו"י ו'דגל' מודיעים: לא משתפים פעולה עם משרד החינוך • "אין להתייחס למכתבים והוראות ממשרד החינוך" • "אין לקבל תלמידים ותלמידים שאינם מתאימים לתקנון המוסד מבחינה רוחנית ואין לאפשר שום התערבות של הרשויות"
נחמן גור
י"ב כסלו התשע"ו / 24.11.2015 00:42

ראש בראש: לאחר ישיבה משותפת שקיימו חברי הכנסת של יהדות התורה עם ‘איגוד הסמינרים’,  במהלכה הוצגה ביקורת נוקבת על התערבות המחוז החרדי במשרד החינוך בתכנים של הסמינרים החרדיים ובקבלת התלמידות, מפרסמים הבוקר (שלישי) חברי ועדת הרבנים לענייני חינוך של מועצות גדולי התורה של אגודת ישראל ודגל התורה את החלטותיהם, נגד כל שיתוף פעולה עם משרד החינוך.

להלן נוסח ההחלטות של ועדות הרבנים:

“לאור המגמה בשנים באחרונות לפגוע בעצמאות החינוך החרדי על ידי מעורבות בתכני הלימוד, קבלת תלמידים ותלמידות וקבלת מורים ומורות – הננו מורים למנהלים ולמנהלות של מוסדות החינוך החרדים (החל מגני הילדים).

“א. עד להחזרת מצב הפיקוח לקדמותו ולהנחת דעת קדשם של גדולי ישראל שליט”א, אין לשתף פעולה עם המפקחים מטעם משרד החינוך אלא אך ורק עם מפקחים מטעם המסגרת החרדית שהמוסד שייך אליה.

“ב. אין להתייחס למכתבים והוראות ממשרד החינוך הפוגעים בעצמאות המוסד בעניינים אלה.

“ג. אין לקבל תלמידים ותלמידים שאינם מתאימים לתקנון המוסד מבחינה רוחנית ואיןלאפשר שום התערבות של הרשויות בענינים אלה.

“ד. בכל ספק ושאלה או פניה לעזרה בנושאים אלה יש לפנות לועדת הרבנים באמצעות המזכירים הרב אברהם רובינשטיין והרב יוסף דרייסן”.

בסיום ההודעה  כותבים חברי ועדות הרבנים: “ועדת הרבנים מחזקת את ידי המנהלים והמנהלות העומדים בפרץ כנגד המגמות המסוכנות הללו והמבינים את גודל האחריות המוטלת עליהם לחינוך בנינו ובנותינו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות