ח”כים השתלחו בבנצי גופשטיין: “המיץ של הזבל” • צפו במהומה בכנסת

סערה בוועדת הפנים: הח"כים משמאל דרשו למנוע מיו"ר להב"ה את זכות הדיבור - והוצאו מהאולם • ח"כ גילאון ממרצ: "אתם האג'נדה של המוות" • ח"כ אוסמה סעדי: "בושה שטרוריסט נמצא בין כותלי הכנסת" • ח"כ סמוטריץ', תהה: "מה חשבתם? שהוא יצפה בדיון בטלוויזיה?"
נחמן גור
כ"ח חשון התשע"ו / 10.11.2015 12:12

בוועדת הפנים של הכנסת נערך הבוקר (שלישי) דיון סוער על ארגון להב”ה, לאור דרישת ח”כי מרצ להוציא את הארגון מחוץ לחוק.

חברי הכנסת ממפלגות השמאל, ביניהם מיכל רוזין, איציק שמולי, ויואל חסון הורחקו מהדיון על ידי  מ”מ יו”ר ועדת הפנים, ח”כ בצלאל סמוטריץ’.

יו”ר להב”ה בנצי גופשטיין שטח את משנתו נגד התבוללות בין יהודים לערבים, וחברי הכנסת דרשו למנוע ממנו את זכות הדיבור.

נציגי המשטרה שנשלחו לדיון יצאו מהאולם.

ח”כ זוהיר בהלול מחה על עצם הגעתו של בנצי גופשטיין לדיון: “דגל שחור צריך להתנוסס היום מעל הכנסת, זו בושה וכלימה שוועדת הפנים מכילה את האדם הגזען הזה שהקדיש את חייו לפגוע במרקמי החיים העדינים במדינה שלנו.

“האיש הזה וארגונו, רודף אחר גאים, אחר ערבים ואחר כל מי ששונה ואחר. היהדות היא דת שנרדפה רבות בהיסטוריה, איך ייתכן שכעת נותנים לגיטמציה לאיש כזה שכל חייו ותוחלתו היא שנאה יוקדת?”

ח”כ איציק שמולי קרא לעבר גופשטיין: “אתה דאע”ש עם כיפה, לא מייצג שום יהדות ושום מוסר, אתה בושה למדינה ולחברה. עצם העובדה שארגון הטרור להב”ה לא הוצא מחוץ לחוק, היא אות קלון למדינה ולממשלת ישראל”.

ח”כ אילן גילאון ממרצ קרא לעבר יו”ר להב”ה: “אתה המיץ של הזבל. אתה העורלה של ה-KKK היהודי, אתה התשפוכת שלו. אין לי עניין להיות חלק מהמיצג הבזוי הזה. אתם הסיוט הציוני. אתם האג’נדה של המוות”.

ח”כ מיכל רוזין הקריאה שורה של אירועי תקיפה אלימים בהם השתתפו אנשי להב”ה – “ואתה יושב פה עם החיוך שלך. ילדים יורקים על אנשים. זה חינוך ליהדות?”

ח”כ יואל חסון פנה אל ח”כ סמוטריץ: “המהלך שדווקא אתה מנהל את הדיון – משמעותי. אם לא היית ח”כ היית אתה נמצא באותו מקום”.

לאחר מכן פנה בדבריו לבנצי גופשטיין: “אתה צריך להיות פסול מלהיכנס לבית הזה. אתה מייצג מה שהמשטרים החשוכים ביותר ייצגו. חזרתי מברלין. פגשנו חברי פרלמנט שעוסקים היום בהלקאה עצמית על דברים לא כאלה שונים ממה שאתה מוביל”.

ח”כ עבדאללה אבו מערוף קרא לעבר גופשטיין “אתה נאצי. מה אכפת לך עם מי מישהו מתחתן? אתה גזען נאצי”.

נציג משרד המשפטים אמר בדיון: “הסיכום שהושג אתמול לפיו נגיע למסור דיווח לוועדה סוכם לפני שנודע לנו שגופשטיין ישתתף בדיון”.

מ”מ יו”ר הוועדה, ח”כ סמוטריץ’, תהה: “מה חשבתם? שהוא יצפה בדיון בטלויזיה?”

בשל קריאות הביניים של ח”כ רוזין, סמוטריץ’ ביקש מהסדרנים להוציאה, ונציג משרד המשפטים השלים את דבריו: “הפרקליטות מנהלת עימותים עם נאשמים רק בבית המשפט. לכן החלטנו לא להגיע לדיון”.

גם ח”כ אוסמה סעדי השתלח: “בושה שטרוריסט נמצא בין כותלי הכנסת ויושב לצד נציג משרד המשפטים ומול משטרת ישראל. הוא סרטן בגוף החברה הישראלית. זה דאע”ש יהודי. אני גיניתי פגיעה באזרחים אבל לא שמעתי אותך (-ח”כ סמוטריץ) מגנה את להב”ה בפתיחת הדיון. לא שמעתי מילה ממך נגד. אני רוצה לדעת מי הזמין את גופשטיין”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות