דרעי התפטר רשמית: “לא נותרה ברירה. זקוקים למיליארדים מהגז”

"אני מודיע היום על התפטרותי ממשרד הכלכלה. אני עושה זאת בצער והסיבה היא שלא נמצאה דרך לפתור את הוצאת מתווה הגז לדרך" • בהודעה מזכיר דרעי את הישגיו במשרד עליו היה ממונה חצי שנה
שרי רוט
י"ט חשון התשע"ו / 01.11.2015 13:06

לאחר הודעת נתניהו, בפתח ישיבת הממשלה, כי “השר דרעי הודיע לי על כוונתו להתפטר ממשרד הכלכלה כדי להשלים את המהלך של מתווה הגז, המשרד יעבור אליי ואני אאשר את המתווה” – פרסם בצהרים יו”ר ש”ס את הודעת ההתפטרות.

“אני מודיע היום על התפטרותי ממשרד הכלכלה”, הודיע דרעי. “אני עושה זאת בצער והסיבה היא שלא נמצאה דרך לפתור את הוצאת מתווה הגז לדרך.

“הודעתי מהיום הראשון במשרד הכלכלה כי לא אחתום על סעיף 52 שמשמעותו – עקיפת הממונה על ההגבלים, וכשלא נמצא רוב בכנסת ללקיחת הסמכויות ממני, לא נותרה לי ברירה אלא להתפטר, כי המדינה חייבת לצאת לדרך עם מתווה הגז.

“המתווה, שפעלתי כדי להכניס בו שיפורים, הוא הרע במיעוטו והמדינה זקוקה למיליארדי השקלים שיכניס לה הגז”.

בהודעה התייחס דרעי להישגיו במשרד:

“כיהנתי כחצי שנה כשר הכלכלה. היום הגשתי לוועדת שרים לענייני חקיקה את הצעת החוק להעלאת שכר המינימום ל-5300 שקלים, ואת חוק ‘שוטף פלוס 30’, שיחייב את כולם לשלם לעסקים את שכרם תוך 30 יום מקסימום.

“הקמתי את הרשות הלאומית לחדשנות שתהפוך את המדען הראשי לתאגיד נפרד ויהווה זריקת עידוד משמעותית לתעשיית ההייטק הישראלית.

“חתמתי ביום חמישי האחרון על הסכם עם ההסתדרות והמעסיקים על תוספת שני ימי חופשה לכלל העובדים, סייעתי בשיפור תנאי ההעסקה לעובדי הקבלן ופעלתי רבות ובכל הכוח לעידוד תעסוקת גברים חרדים ונשים ערביות.

“הנהגתי עיקרון שכעומק הפריפריה כך עומק ההטבה הממשלתית. הגענו להסכמות על שינוי חוק עידוד השקעות הון, כך שככל שהאזור מרוחק יותר מהמרכז העסקים בו יזכו להטבות מס ולמענקים גדולים יותר.

“העברתי בקריאה ראשונה את חוק עסקים קטנים ובינוניים שנותן למשרד הכלכלה כוח וסמכויות מול משרדי הממשלה והרשויות המקומיות בכל הנוגע לעזרה והגנה על עסקים קטנים ובינוניים.

“כל זאת לצד התחלת רפורמות גדולות שנועדו להוריד את יוקר המחיה במשק.

“אני מתפטר היום ממשרד הכלכלה אך מבטיח להמשיך לפעול בממשלה ובכל מקום ללא לאות וללא פשרות למען העם והמדינה ובעיקר למען השכבות החלשות, בנגב ובגליל, בשכונות ובפריפריה ולמען כל אלה שאין להם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות