דרעי על המתקפות של האופוזיציה: “היחיד ששילם מחיר אישי זה אני”

יו"ר ש"ס אריה דרעי התייחס בישיבת הסיעה לביקורת שספג מהאופוזיציה על התפטרותו ממשרד הכלכלה: "אני מבין את התסכול שלהם. אני היחיד ששילמתי מחיר אישי. ויתרתי על משרד שתקציבו השנתי למעלה מ-5 מיליארד שקל" • הצהיר: "משוכנע שנעשה דברים גדולים מאוד"
שרי רוט
כ' חשון התשע"ו / 02.11.2015 17:16

יו”ר ש”ס, שר הנגב והגליל אריה דרעי התייחס בצהריים (שני) בשיבת סיעת ש”ס בכנסת להתפטרותו ממשרד הכלכלה ואמר: “בינתיים מי ששילם מחיר אישי זה אני. ויתרתי על משרד הכלכלה שתקציבו השנתי למעלה מ-5 מיליארד שקל”.

“אתמול בצער הגשתי התפטרותי לממשלה מתפקידי כשר הכלכלה. אני אומר בצער כי אנו באמצע העשייה, ולמדתי להכיר במשך חודשים אחרונים משרד שנוגע כמעט בכל חיי האזרח.

“זה משרד קשה, גדול, מקצועי, אך עשיתי כל מאמץ כדי מצד אחד לעמוד במילתי שלא אחתום על המתווה, כי לא ראוי ששר יעקוף את הממונה על ההגבלים דבר שהוא תקדימי”.

דרעי התייחס לבקורת שספג מהאופוזיציה על התפטרותו ממשרד הכלכלה וקבלת 300 מיליון שקל למשרד לפריפריה חברתית הנגב והגליל: “התחרות באופוזיציה היא מי מצליח להגיד מילים כמו: שוחד, קומבינה, תרגיל מסריח. אני מבין את התסכול שלהם. אני היחיד ששילמתי מחיר אישי. מהיום הראשון הצבעתי בעד מתווה הגז ואמרתי שהוא מחייב חשיפה ציבורית ודיון ציבורי. היתה הזדמנות לעשות מאבק ציבורי. הכנסנו את מלוא השיפורים.

להאזנה:

“יחד עם זאת, יש פה אחריות של כלכלת המדינה. נהיה חשופים לתביעות משפטיות. את כל זה היה צריך לשים על קו המאזניים. השכבות החלשות לא ירוויחו אם הגז יישאר בים, אלא מי שירוויח הם עורכי דין וטייקונים. לכן לעת הזו לא ציפיתי לא למחיאות כפיים, אבל גם לא למשפטים כאלה”.

דרעי הוסיף: “אני אומר בגלוי: הפוליטיקה זה לנצל הזדמנויות. יש פה הזדמנות היסטורית, שמזמן מנחם בגין לא הייתה, להכניס את הפריפריה החברתית – את כל שכונות המצוקה, למשרד הנגב והגליל. שילשנו את התקציבים, אני משוכנע שבמשרד הזה נעשה דברים גדולים מאוד,  בעזרת ראשי הרשויות.

 בישיבה נכחו ראש עריית עכו, שמעון לנקרי, וראש עירית נהריה ז’קי סבג שביקשו את עזרת ש”ס למנוע פגיעה בעירם. דרעי אמר: “הם נמצאים במאבק צודק. לא ייתכן שהם שנמצאים בחזית ובמבצע אכלוס ענק של עשרות אלפי תושבים והממשלה משנה כל שנה את ההטבות. הם חייבים יציבות של כמה שנים.

“ש”ס, על כל חברי הסיעה, כשר המופקד על הנגב והגליל, נתמוך ונעזור להם כי הם לא נלחמים למען עצמם, אלא למען הגליל”.

דרעי הבטיח שבשנת 2016 לא יוטל מע”מ על תחבורה ציבורית ומים לאוכלוסיות הנזקקות כפי שהתחייב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות