נתניהו: “דרעי הודיע על כוונתו להתפטר מהכלכלה. אאשר את הגז”

משרד הנגב והגליל ייקרא 'המשרד לקידום הנגב, הגליל והפריפריה', ובסמכותו יהיו גם 210 שכונות מצוקה • נתניהו על התיק הנוסף שיוענק לדרעי: "נמצא דרך לתת ביטוי הולם נוסף למעמדו כראש מפלגה חשובה בקואליציה, הוא שר ותיק ומנוסה"
יוני גרין
י"ט חשון התשע"ו / 01.11.2015 11:55

הדרך לאישור מתווה הגז: ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה להתפטרותו של השר אריה דרעי ממשרד הכלכלה ולאישור מתווה הגז.

“היום אנחנו עושים צעד גדול לקידום אספקת הגז במדינת ישראל. הגז הוא מנוע צמיחה מספר אחת של ישראל בשנים הקרובות. מדובר קודם כל בהשקעות של הרבה מאוד מיליארדי דולרים כבר בשנתיים הקרובות ויצירת תעשיות נלוות, מה שייתן מקומות עבודה רבים לאזרחי ישראל.

“אספקת הגז תסייע בהורדת מחירי האנרגיה והורדת יוקר המחיה. הדבר ייתן גם עצמאות אנרגטית למדינת ישראל. לא נהיה תלויים במקורות אנרגיה זרים – דבר שהוא חשוב מאוד למדינת ישראל. זה יזרים גם מאות מיליארדי שקלים לאורך 20 השנים הקרובות לאזרחי מדינת ישראל, לתקציבי רווחה, תקציבי חינוך, תקציבי בריאות – דבר חשוב מאוד למדינה.

“הוויכוחים שהובילו אותנו לנקודה הזאת מזכירים לי את הוויכוחים שהיו בזמנו על כביש 6. היו ויכוחים סוערים על כביש 6 והיום אף אחד לא מבין בכלל איך המדינה הסתדרה בלי כביש 6, והיא באמת לא הסתדרה.

“אותו הדבר יקרה גם במתווה הגז. אני חושב שכעבור שנה, שנתיים, שלוש, כולם יבינו שזה היה צעד הכרחי. אני הבטחתי שנעביר את המתווה, והיום אנחנו עושים את הצעד המשמעותי ביותר כדי לעשות זאת.

“השר דרעי הודיע לי על כוונתו להתפטר ממשרד הכלכלה כדי להשלים את המהלך, המשרד יעבור אליי ואני אאשר את המתווה.

“למשרד לקידום הנגב והגליל יתווסף הטיפול גם בפריפריה החברתית – הוא ייקרא ‘המשרד לקידום הפריפריה, הנגב והגליל’.

“בהמשך אני בטוח שנמצא דרך לתת ביטוי הולם נוסף למעמדו של השר דרעי כראש מפלגה חשובה בקואליציה, הוא שר ותיק ומנוסה בממשלות ישראל”.

בישיבתה היום צפויה הממשלה לאשר את הרחבתו של משרד הנגב והגליל, בראשו עומד אריה דרעי, והוא יהפוך למשרד לענייני פריפריה, ויזכה לתוספת תקציבית של 300 מיליון שקל.

כחלק מהרחבת המשרד יקבל דרעי לידיו אחריות על 12 רשויות נוספות וכן על 210 שכונות חלשות חברתית גם בערים במרכז הארץ, הנכללות ב’פרויקט שיקום שכונות’.

במקביל יתפטר דרעי ממשרד הכלכלה וכך, ברגע שמשרד הכלכלה יועבר לידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא צפוי לקבל את סמכויות הממונה על ההגבלים העסקיים, ולחתום על סעיף 52 – עליו סירב יו”ר ש”ס לחתום.

בכהונתו כשר הכלכלה, יוכל נתניהו לקבוע גם מי יהיה הממונה הבא על ההגבלים.

כאמור, הסיכום הוא כי משרד הנגב והגליל ייקרא מעתה ‘המשרד לקידום הנגב, הגליל והפריפריה’. כמו כן, כאמור, תוגדל סמכות המשרד לטפל ברשויות המקומיות בפריפריה, שנקבעו על פי מצב סוציו־אקונומי מ־1 עד 4 ושהמדד הפריפריאלי שלהן אינו עולה על 7. 

 ראש הממשלה ויו”ר ש”ס טרם הגיע להסכמות סביב התיק הנוסף שיקבל לידיו דרעי כפיצוי על עזיבתו את משרד הכלכלה, אולם דרעי מצפה לפיצוי נוסף בדמות עוד משרד גדול.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תמשיך דרקי אל תתבייש אתה חי במדינת בננות. בוחריך נבערים מדעת מפגרים ואומללים. כמה תמימים ומסכנים הרבנים שתמכו בך
    01/11/2015 11:11
    NATI
  1. תמשיך דרקי אל תתבייש אתה חי במדינת בננות. בוחריך נבערים מדעת מפגרים ואומללים. כמה תמימים ומסכנים הרבנים שתמכו בך