השופטת: אתה לא יודע לנהל משפט. ישי שליסל: “אני לא מתכוון לנהל”

הסנגוריה הציבורית ביקשה מבית המשפט שלא לייצג את ישי שליסל, שרצח את הנערה שירה בנקי ע"ה במצעד בירושלים - בגלל סירובו לשתף פעולה • בית המשפט קבע: הסנגוריה תייצג את שליסל נגד רצונו
חיים טוויל
ט"ז חשון התשע"ו / 29.10.2015 14:46

משפטו של ישי שליסל, אשר רצח את הנערה שירה בנקי ז”ל ודקר עוד שישה בני אדם נוספים,  במהלך המצעד בירושלים, יתחיל לקראת סוף חודש ינואר בבית המשפט המחוזי בירושלים.

הבוקר (חמישי) קיימו השופטים דיון, במהלכו החליטו כי שליסל ייוצג בידי הסנגוריה הציבורית. למרות למרות סירובו של שליסל להיות מיוצג על ידי עורך דין ועל אף בקשת הסנגוריה הציבורית להשתחרר מייצוגו.

לפי ערוץ 7, שליסל חזר בדיון על עמדתו לפיה הוא אינו מכיר בבית המשפט: “הקב”ה לא הסמיך אתכם לשפוט, אני לא מעוניין לשתף פעולה ואני לא מעוניין בשום ייצוג”, אמר.

השופטת נאווה בן אור, פנתה לשליסל: “אם תורשע בדין, אתה צפוי לעונש כבד ביותר, זה משפט מורכב ואתה לא יודע לנהל אותו לבד. אנו סבורים שאתה זקוק לסנגור. אנו מציעים לך לשקול את עמדתך”.

שליסל השיב: “אני שומע את ההצעה ואני עומד בדעתי”.

השופטת שבה והעירה: “אתה לא יודע לנהל משפט” –  ושליסל ענה: “אני גם לא מתכוון לנהל”.

בצעד חריג ביקשה הסנגוריה הציבורית מבית המשפט לשחרר אותה מייצוג של ישי שליסל. לטענתה, שליסל הביע את עמדתו הנחרצת כי אם ימונה לו סנגור ציבורי, הוא לא ישתף עמו פעולה.

“בהיעדר שיתוף פעולה מצד הנאשם… אין כל תועלת ואין אפשרות מעשית לייצגו”, נכתב בבקשה. “מינויו של סנגור לנאשם, כאשר אין כל קשר בינו לבין סנגורו, פוגע בהנחת היסוד שבסיס מקצוע עריכת הדין. מצב זה עלול לפגוע לא רק בהגנת הנאשם, אלא אף באמון הציבור בסנגוריה הציבורית, כמי שאמונה על ייצוג רצונותיהם של לקוחותיה, תוך מניעת בזבוז מיותר של משאביה הציבוריים”.

נציג הפרקליטות טען כי אין לשחרר את הסנגוריה הציבורית מייצוגו של שליסל מאחר שיש לשמור על זכויותיו, ואילו נציג הסנגוריה טען כי אין משמעות לייצוג שכזה שהוא בבחינת “עלה תאנה” בלבד.

השופטים קיבלו את עמדת הפרקליטות וקבעו כי הסנגוריה הציבורית תייצג את שליסל במשפט.

“המדובר בנאשם שתלוי ועומד נגדו כתב אישום בעבירת רצח ובעבירות נוספות. קיימת חובה בדין שההליך יתנהל כשהוא מיוצג על ידי סנגור. עמדתנו היא כי גם כאשר הנאשם אינו משתף פעולה עם הסנגור שמונה לו, אין מקום לסברה כי כפיית הייצוג תגרום לו נזק”, קבעו השופטים.

דיוני ההוכחות בתיק יתחילו ב-25 בינואר.

שליסל הואשם לפני כחודשיים בעבירות של רצח, ניסיון רצח ופציעה בנסיבות מחמירות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות