היום יוכרע: בית משפט ישחרר את המצית של ‘המורד מסקווירא’?

יותר מארבע שנים אחרי שהצית את אהרן רוטנברג בשיכון סקווירא, יתייצב היום שאולי שפיצר בבית המשפט לערעורים, שם יוכרע: האם יקבל מעמד 'עבריין צעיר' וישוחרר מיד מהכלא • בסקווירא מתגייסים בתפילות, אבל אהרן רוטנברג, 'המורד בחסידות' שהוצת, מסרב לבקש רחמים עבור התוקף
נתן פרל
י"ד חשון התשע"ו / 27.10.2015 09:55

יותר מארבע שנים אחרי שהצית את ביתו של אהרן רוטנברג בשיכון סקווירא שבמדינת ניו יורק, יתייצב היום (שלישי) הבחור שאולי שפיצר בבית המשפט לערעורים במדינת ניו יורק, כדי לקבל את הכרעת השופטים: האם לשחררו באופן מיידי משום שהיה בעת המעשה ‘עבריין צעיר’, כהגדרת החוק, לאחר ששהה שלוש וחצי שנים במתקן כליאה.

אולם בעוד שבחסידות סקווירא מתגייסים היום בתפילות למען הבחור – אהרן רוטנברג, שארבע שנים לאחר הפיגוע עדיין נותר מצולק עם כוויות ביותר מ-50 אחוזים מגופו, ועם שימוש מוגבל של אחת מזרועותיו, מסרב לבקש להקל על תוקפו.

על פי דיווחים בתקשורת האמריקנית, רוטנברג מתכוון לטעון נגד מתן מעמד ‘עבריין צעיר’ לשפיצר, כיום בן 22. “אני צריך לחיות עם הצלקות”, אמר רוטנברג. “הוא רצה להרוג אותי ואת המשפחה שלי”.

רוטנברג, שהסכים לעסקה המקורית ששלחה את שפיצר ל-7 שנים בכלא, אומר כעת: “אף אחד לא מהקהילה או המשפחה התנצל. היה להם שלוש שנים וחצי להתנצל. במקום זאת הוא הפך לגיבורם ומודל לחיקוי עבור בני הנוער שלהם. הם מבקשים ממני לבקש מהשופט לתת לו מעמד עבריין צעיר. אני לא אבקש”.

אהרן רוטנברג

שפיצר הורשע בהשלכת בקבוק תבערה, תוך ניסיון להצית את ביתו של רוטנברג, נשוי ואב לארבעה, לאחר שזה האחרון נחשב כ’מורד’ בהנהגת האדמו”ר, לאחר שסירב לקבל על עצמו את כללי השיכון החסידי, ופתח בית מדרש עצמאי במושב זקנים, בשולי הקריה החסידית, הממוקמת ליד מונסי.

שפיצר הודה במסגרת עיסקת טיעון במעשה והורשע בתקיפה מדרגה ראשונה שעונש המאסר שלה פחות מניסיון רצח.

מאז התקיפה, רוטנברג כבר לא מסוגל להמשיך בעבודתו כשרברב, ועבר השתלות עור רבות במהלך אשפוז ממושך.

היום, כאמור, צפוי בית המשפט להכריע – ובעקבות כך פרסמו בחסידות סקווירא קריאה לציבור להתפלל להצלחתו של שפיצר.

בית דין צדק של סקווירא פרסם כרוז בו נכתב: “לאור המשפט של הבחור החשוב שאול יחזקאל בן שרה מרים שיתקיים ביום ג’ הננו להודיע בזה כי בהסכמתו של כ”ק מרן האדמו”ר שליט”א יאמרו ביום ג’ ספר שלישי לאחר כל מניני שחרית לזכותו של הבחור שאול יחזקאל בן שרה מרים  עם פסוקי תמניא אפי שאול יחזקאל בן שרה מרים לישועה.

“והשי”ת ברוב רחמיו יקבל את תפילותינו ויוציא לאור משפטו ונזכה לגאולה השלימה בעגלא ובזמן קריב”.

שפיצר

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יום תפלה להצלחתו של
    27/10/2015 10:23
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. יום תפלה להצלחתו של “רוצח” ?

  2. הבית משפט שחרר אותו
    27/10/2015 20:55
    שייע אונגרסקי
  3. דוד מלך ישראל חי וקים!!!!

  4. ברוך מתיר אסורים
    01/11/2015 03:13
    איכפתניק
  5. הבחור מתחרט על הנעשה והשופט קבע
    שהוא לא יחזור ועכשיו מה לנו להתערב בזה