המשטרה: ההרוג ניסה לחטוף נשק מחייל וקרא ‘אני דעאש’

מחקירה ראשונית עולה: האירוע הטראגי ברחוב ירמיהו, בו נורה ונהרג תלמיד ישיבת 'דבר ירושלים' בהר נוף, התפתח לאחר שביקש מחיילים תעודה מזהה - והם ביקשו ממנו להזדהות • "נהג האוטובוס שהבחין במתרחש ניסה לסייע בהשתלטות עליו תוך שימוש בשוקר, אבל הוא המשיך בניסיונו, על פי החשד, לחטוף הנשק" • מאבטח שהיה בסמוך ירה בו ואחריו החיילים • ההרוג, בן 28, עלה מדאגסטן שבקווקז לפני יותר מעשור
שי וייספיש
ט' חשון התשע"ו / 22.10.2015 13:34

הטרגדיה ברחוב ירמיהו בירושלים: מצ”ח ומשטרת ישראל החלו לחקור את האירוע הטראגי במהלכו נהרג  אמש (רביעי) חרדי תושב הר נוף, תלמיד ישיבת דבר ירושלים בהר נוף ובוגר שירות צבאי שעבד כמאבטח, לאחר שחיילים חשדו בו כי הוא מחבל.

מחקירה ראשונית של האירוע, עולה כי שני חיילים – הפועלים במשימת אבטחת התחבורה הציבורית בבירה – ביקשו לעלות לאוטובוס ליד משרדי ‘איחוד הצלה’ ברחוב ירמיהו, ככל הנראה בסיום משמרת.

עד כה עולה מהחקירה, כי “אדם שירד מהאוטובוס, הבחין בחיילים וביקש מהם תעודה מזהה. אותו אדם העלה את חשדם של החיילים והם בקשו ממנו להזדהות. על פי החשד, התפתח ויכוח במהלכו הוא תקף את החיילים ואף ניסה לחטוף את נשקו של אחד מהם.

“נהג האוטובוס שהבחין במתרחש ניסה לסייע בהשתלטות עליו תוך שימוש בשוקר. למרות זאת, אותו אדם המשיך בניסיונו, על פי החשד, לחטוף את הנשק מהחייל”.

לפי המשטרה עולה, כי  “במהלך המאבק על הנשק של החייל, קרא החשוד: ‘אני דעא״ש’.

“מאבטח שהיה בסמוך הבחין במאבק, רץ למקום וביצע ירי ראשוני לעבר החשוד. ירי נוסף בוצע על ידי החיילים עצמם.

“החשוד נהרג. בדיעבד הוברר כי מדובר ביהודי תושב ירושלים”.

מהמשטרה נמסר כי מתנהלת חקירה מעמיקה ביחידה המרכזית בירושלים, בשיתוף מצ״ח, לבחינת נסיבות האירוע.

כוחות זק”א שהגיעו לזירת העימות, כיסו בתחילה את גופת ההרוג בשקית שחורה – שבה נעשה שימוש כשמדובר במחבלים. אולם זמן קצר אחר כך התעורר ספק בקשר לזהותו, וכשהתברר כי הוא יהודי, השקית הוחלפה בשקית לבנה, בה עוטפים קורבנות יהודים.

תומר כהן, עד ראייה שהיה בזירה, סיפר: “הוא התחיל להתעמת איתם ולא ויתר. השתלטו עליו, הרחיקו אותו מהאנשים ומאחר שהוא לא שחרר, חיסלו אותו. הוא חד משמעית התעמת איתם. הוא היווה איום. כשהוא קפץ על אחד החיילים, בנות פה צרחו ‘מחבל, מחבל’. היה פה משהו מפחיד”.

טרגדיה, רחוב ירמיהו, שמחה

ההרוג, בן 28, עלה לארץ מדאגסטן שבקווקז לפני יותר מעשור.

הוא התגייס לגדוד הנח”ל החרדי ‘נצח יהודה’, למד בישיבת ‘דבר ירושלים’ בהר נוף ועבד כמאבטח בגן ילדים בשכונה.

ראש ישיבה בישיבה בה למד, אמר: “אני לא יכול להבין איך זה קרה, זה נראה כמו טעות חמורה של החיילים. זה בלתי נתפס. הוא היה בחור כל כך טוב ומסודר”.

ר”מ אחר בישיבה אמר: “הוא היה בחור חזק מאוד. הבנתי אולי שהוא נכנס לוויכוח עם החיילים. זו טעות טיפשית וטראגית.

“אמא שלו הגיעה לארץ לפני כמה חודשים. הוא היה אחראי למצוא לה דירה ועבד קשה כדי לעזור לה. למד להתמודד עם כל דבר לבד”.

אברהם בן חיים, חברו של ההרוג סיפר ל-nrg, כי נפגש עמו במהלך השבוע האחרון. “לפני חודש וחצי הוא עזב את הישיבה. השבוע פגשתי אותו והוא סיפר לי שהוא עובד כמאבטח.

“זה קצת הפתיע אותי שהוא מאבטח, אני לא יודע עד כמה הוא היה כשיר להחזיק אקדח. פעם אחת ראיתי את האקדח שלו מונח פה על הספרים. דיברנו איתו בעבר והוא אמר ‘כל הערבים צריך להעיף אותם, הם עושים פיגועים'”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות