הרב ריסקין כועס: “לרבנים הראשים יש יותר מדי כוח. הם לא אפיפיור”

בשדולה חדשה שהוקמה בכנסת על ידי ח"כ עליזה לביא ואלעזר שטרן תקף רבה של אפרת את הרבנים הראשיים ואמר כי הם מסכנים את החברה בישראל • "הממשלה נותנת לרבנים הראשים יותר מידי כוח. הכנסת צריכה להחליט שהרב הראשי הוא לא אפיפיור" • הרב סתיו קרא להפריט חלק ממערכות הרבנות הראשית
אליעזר היון
ח' חשון התשע"ו / 21.10.2015 16:19

התבטאות קשה של רבה של אפרת, הרב שלמה ריסקין, כנגד הרבנים הראשיים לישראל, במהלך השקת שדולת ‘עם, דת, ומדינה, במשכן הכנסת.

“הממשלה נותנת לרבנים הראשים יותר מדי כוח”, אמר הרב ריסקין, “הכנסת צריכה להחליט שהרב הראשי הוא לא אפיפיור. הם עושים דבר שמסכן את כל החברה הישראלית, ועל כן יש לתת לרבני עיר את האפשרות להקים בתי דין של גיור”.

הוא הוסיף: “אני רואה טרגדיה בחברה הישראלית מכך שהרבנים הראשים מסבירים את ההלכה בצורה מאוד זרה’.

בישיבה השתתף גם הרב דוד סתיו, יו”ר ארגון רבני צהר, שקרא להפריט את מערכות הרבנות הראשית: “לא לפרק את המערכת אלא בתוך המערכת. בכשרות, בנישואין, בגירושין וגם בגיור. אסור שאנשים יחשבו שהם מונופול. יש צורך לייצר תחרות פנימית כדי להיטיב עם הציבור”.

את השדולה יזמו חברי הכנסת עליזה לביא ואלעזר שטרן שנעדר מהדיון בשל מצבה של אמו המאושפזת בבית החולים.

לביא תקפה בפתח הדיון את הנהגת הרבנות הראשית הנוכחית: “הרבנות הראשית כבר מזמן לא מייצגת את התפיסה של ‘אתחלתא דגאולה’. הרבנות הראשית הולכת ומתחרדת ופונה לחלקים קטנים בציבור.

”הרבנות מאבדת מהרלוונטיות שלה בגלל דרך הקיצון שלה”, הוסיפה, ”במקום לחשוב על כלל ישראל היא חושבת על קבוצות שבשוליים של מדינת ישראל ומקדמת אינטרסים צרים ועוסקת בקידום כוחה. חייבים להחזיר את שירותי הדת לציבור. לצערי הרוב הדומם משלם מחיר יקר”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    צודק במאה אחוז
    21/10/2015 18:12
    ציני
  1. אני באמת חושב שעל הרב הזה לעזוב את הרבנות שהם לא אפיפיפיורים אמיתיים ושיעבור להאפיפיפיור שהוא אפיפיפיור אמיתי.

    זה נורא מעניין שכל עוד שהרבנים מסבירים את ההלכה בצורה שהוא מסכים אזי הוא מסכים שהם יהיו אפיפיפיורים אבל ברגע שהם מסבירים את ההלכה בצורה מוזרה אזי הם לא יותר אפיפיפיורים.

    אנא תתחבר לאפיפיפיור האמיתי מסתמא הוא ימצא חן בעיניך

  2. מהרסייך ומחריבייך...
    21/10/2015 20:13
    אורי
  3. כרגיל אנשי צוהר