מזכ”ל האו”ם בביקור פתע: “מבין הפחד של ישראלים רבים”

באן קי מון נוחת לביקור פתע בישראל בניסיון להרגעת הרוחות • במהלך ביקורו ייוועד מזכ"ל האו"ם עם נתניהו ואבו מאזן • "אני מאוכזב לראות נערים וילדים מרימים נשק במטרה להרוג", אבל הוסיף: "אני מבין את התסכול של הנוער הפלסטיני"
נתן פרל
ז' חשון התשע"ו / 20.10.2015 09:55

מזכ”ל האו”ם, באן קי מון, ינחת היום (שלישי) לביקור פתע בישראל. במהלך הביקור צפוי באן להיוועד עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולאחר מכן להיוועד עם יושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן.

אמש, בשעת לילה מאוחרת, הפיץ המזכ”ל סרטון ברשתות החברתיות עם מסר לעם היהודי.

“למנהיגים ולעם בישראל, תנו לי לומר – אני מבין את דאגתכם בנושא שלום וביטחון, אני גם מבין את הפחד של ישראלים רבים, ילדים מפחדים ללכת לבית הספר כשכל אדם שהולך ברחוב הוא קורבן פוטנציאלי, הביטחון הוא ראשון בסדר העדיפויות”.

יחד עם זאת שיגר ביקורת לעבר ישראל: “קירות, מחסומים, תגובות קשות על ידי כוחות הביטחון והריסת הבתים לא יכולים לקיים את השלום וביטחון שאנחנו זקוקים לו”, אמר באן.

באן גם שיגר מסר ברור לפלסטינים כי צריך להפסיק את האלימות. “אני מאוכזב לראות נערים וילדים מרימים נשק במטרה להרוג”. עם זאת הוסיף באן: “אני מבין את התסכול של הנוער הפלסטיני ואת הכעס שלכם מהכיבוש המתמשך”.

אחרי הביקור בישראל וברשות הפלשתינית, הוא ישוב לניו יורק לקראת הדיון ביום חמישי בהצעה הצרפתית להציב כוח משקיפים בינלאומי בהר הבית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות