איתן הבר: “לא שותף להכפשת אבו מאזן. גם אנחנו לא ל”ו הצדיקים”

בראיון שהעניק לתכנית 'עושה עניין עם מנחם הורביץ' ברדיו 'גלי ישראל', אומר איתן הבר: "אני פונה ללשכת ראש הממשלה, הייתי מציע להנמיך את הטון מול אבו מאזן" • "בהסכם אוסלו המונח 'מדינה פלסטינאית' לא מוזכר בכלל"
נחמן גור
ו' חשון התשע"ו / 19.10.2015 12:21

איתן הבר, ראש לשכתו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין ז”ל,  התראיין לתוכניתו של מנחם הורביץ בתחנת הרדיו ‘גלי ישראל’, ואמר כי הוא מאמין ש”אילו רבין היה חי היום – היינו על סף שלום עם כל מדינות ערב, אם תגיד את ההפך – אולי אתה צודק, כי אין אילו בהיסטוריה”.

הבר הוסיף: “נכשלתי אישית בהעברת מסע ההסברה בעקבות הסכם אוסלו. אני משוכנע שבודדים קראו אותו ובודדים יודעים שהוא הרבה יותר טוב מכל ההסכמים שנחתמו עד עכשיו.

“יש פער של הרבה מאוד שנים בין חתימה על הסכם אוסלו והאינתיפאדה השנייה. הייתי אומר שמסע ההסברה מצליח להסית את תשומת הלב מהעיקר – הסכם אוסלו ב’ עבר בכנסת ברוב של שני אנשים, אבל הסכם אוסלו עבר ברוב של 11 איש, כששלושה אנשי ליכוד נמנעו ואולי לכן הם לא בכנסת”.

 הורביץ: מעולם ממשלת ישראל וצה”ל לא נתנו נשק לפלסטינאים מעולם. אז מאיפה הסיפורים?

הבר: “זה סיפור שרווח במדינה מאז חתימה על החוזה, הסכם אוסלו ב’ נחתם ברוב של שניים – הסכם אוסלו ב’ היה הפרטים של הסכם אוסלו א’ – ההסכם נחתם על מדשאות הבית הלבן בוושינגטון, ערב ראש השנה עם רוב של 11 איש.

“בתקופת שלטונו של רבין לא פונה אף יהודי, בתקופת בגין ושרון פונו רבבות, אלפי רבים – והם לא חברי סיעת מפלגת העבודה.

“בהסכם אוסלו במונח ‘מדינה פלסטינאית’ לא מוזכרת בכלל, לא קיימת בכלל, ודאג מי שדאג להפיץ את הדברים – ואני רואה בכך כישלון אישי, בכך שלא עמדתי בפרץ מול כל אותם זוטות וחצאי אמיתות”.

 הורביץ: בסופ”ש התפרסמו פרסומים של רוצחו של יצחק רבין…

הבר: “ראיתי את הפרסומים, הרוצח יימח שמו וזכרו – הוזכר בהקשרים חיוביים למדי וחבל לי, אבל את עם ישראל אפשר למרוח בסדרה של לוקשים והנה זה שנעשה לפנינו ואנחנו לא הגבנו”.

 הורביץ: לסיכום, יש עם מי לדבר?

הבר: “אני לא שותף להתנהגות המחפירה מול אבו מאזן – שאמר דברי שקר שיודע מראש שזה שקר. אני לא שותף להכפשת שמו כי אני יודע שחלק גדול מההישגים הביטחוניים שלנו מול הפלסטינאים הם ברשותו ובאישורו.

“אני פונה ללשכת ראש הממשלה, הייתי מציע להנמיך את הטון. גם אנחנו לא היינו נכנסים לרשימת ל”ו הצדיקים.

“אנחנו לא יכולים לקבוע מי האיש שעומד מולנו במו”מ – זה מה שיש. הייתי רוצה שהאימא תרזה או הרב קוק זצ”ל יהיה מולנו במו”מ, אבל עלינו להסתפק במועט הזה”.

 התכנית תשודר היום בשעה 16:00.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות